Avatar billede cirke_line Nybegynder
09. januar 2002 - 22:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlkode

Jeg vil opdatere et punkt i en eksisterende Acces-database vha. en formular. Dette udklip af koden er med garanti det der er fejl i, jeg aner bare ikke hvilken!:

\' SQL sætning opbygges
strSQL = \"Update familien set \"
strSQL = strSQL & \"Dato=\'\" & Request.Form(\"Oprettet\") & \"\', \"
strSQL = strSQL & \"Navn=\'\" & Request.Form(\"Person\") & \"\', \"
strSQL = strSQL & \"Historie=\'\" & Request.Form(\"Tekst\") & \"\', \"
strSQL = strSQL & \" Where Nyhed = \" & Request.Form(\"Overskrift\")
response.write strSQL

Conn.Execute(strSQL)
\'Slutter betingelsen
%>
Giver følgende fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE statement.

/mmd2-16/ret.asp, line 73

Avatar billede egede Nybegynder
09. januar 2002 - 22:20 #1
prøv at udskrive koden (response.write strSQL) det plejer at hjælpe med at finde fejlen
Avatar billede hy Nybegynder
09. januar 2002 - 22:20 #2
Prøv med pinger omkring :

strSQL = strSQL & \" Where Nyhed = \'\" & Request.Form(\"Overskrift\") & \"\'\"

Prøv ellers at skrive den ud, så er det nemmere at se evt fejl .

hyde
Avatar billede casm_ Nybegynder
09. januar 2002 - 22:23 #3
når jeg updater directe med sql skriver jeg;

UPDATE DISTINCT

try it
Avatar billede casm_ Nybegynder
09. januar 2002 - 22:28 #4
jeg ved egentlig ikke hvad der er bedst, men jeg syntes selv det er mere overskueligt at bruge ADO
Avatar billede jamal_s Nybegynder
09. januar 2002 - 22:28 #5
strSQL = \"Update familien Set Dato=\'\" & Request.Form(\"oprettet\") & \"\', Navn=\'\" & Request.Form(\"Person\") & \"\', Historie=\'\" & Request.Form(\"Tekst\") & \"\' Where Nyhed=\'\" & Request.Form(\"Overskrift\") & \"\'\"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede cirke_line Nybegynder
09. januar 2002 - 22:56 #6
Takker:-)
Avatar billede hy Nybegynder
10. januar 2002 - 10:28 #7
Hvorfor afviser du mit svar, det er jo det samme som jamal_s jeg svarede ????