Avatar billede pormic Nybegynder
24. april 2000 - 17:42 Der er 6 kommentarer

Connect til MySQL-database i ASP mm.

Hvordan connecter man til en MySQL-database i ASP?

Jeg vil meget gerne have et eksempel, hvor der trækkes noget data ud fra en MySQL-base.

Jeg har installeret de nødvendige drivere, men under installationer kunne man sætte host, username og password.. Hvad er det for noget?? Er det nødvendigt?

Hvis nogen skulle ligge inde med en ASP funktion, der simpelthen kan flytte tables, fields og data fra en Access-database til en MySQL database, er jeg også meget interesseret!

På forhånd tak !
Avatar billede lp Nybegynder
24. april 2000 - 17:55 #1
hvor ligger din database, lokalt på serveren eller på en fjernserver?
Avatar billede pormic Nybegynder
24. april 2000 - 18:48 #2
Den ligger lokalt!
Avatar billede lp Nybegynder
24. april 2000 - 18:55 #3
OK!

Nå men jeg kan da give dig de data jeg bruger til at connecte til min base med.
Du skal nok ændre noget for at få det til at køre, da jeg connecter til en fjernmaskine.

<%
    SQLserveradr="hvor_er_basen"
    SQLdatabase="basens_navn"
    SQLlogin="dit_login_navn" 'hvis du har et??
    SQLpassword="dit_password" 'hvis du skal gøre det??

    Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    DataConn.Open "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase &";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword
%>
Sådan connector jeg mere eller mindre, jeg ved ikke om du kan bruge det til noget?

Den med at flytte data kan jeg ikke hjælpe med og udtræk foregår jo på samme måde som med en access ved hjælp af nogle SQL'er!

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
09. juli 2000 - 01:46 #4
pormic, kunne det bruges?
Avatar billede dazzeler Nybegynder
01. juni 2001 - 21:35 #5
Brug odbc til at connect til mysql db.
Avatar billede gonzospunk Nybegynder
15. september 2001 - 15:23 #6
Ovenstående ASP eksempel virker ikke hos mig, jeg får en \"ODBC driver does not support the requested properties.\" fejl.

Jeg kan heller ikke få ASP til at snakke med MySQL.