Avatar billede olai Juniormester
09. januar 2002 - 20:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Netmeeting i Win xp

HJÆLP!!!
Version Netmeeting 3.1

Er der noget med at man ikke kan køre Netmeeting i Windows XP Pro dk, eller hva.
Når vi skriver f.eks. ils.netmeeting.dk i adresseserveren sker der intet, vi har prøvet flere adresseservere som ellers virker i en anden computer som står i nærheden med Windows 2000.
Der er installeret Zonealarm på maskinen, har det noget at sige ?
Maskinen har 256+64Mb ram. 400 Mhz. Compaq 5240.

Hvad kan der være galt.
Jeg har ligeledes prøvet at ringe med IP nr., også uden held.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2002 - 20:50 #1
NetMeeting er ikke .Net teknologi, det er tilsyneladende derfor at det ikke kan køre under XP.

MSN Messenger er vist afløseren, den kan mange af de samme ting, men ser ikke nær så professionel ud.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2002 - 20:54 #2
Alle jeg kender der har XP siger at NetMeeting ikke duer, på deres maskiner.

På NetMeetings hjemme side er XP slet ikke nævnt:
http://www.microsoft.com/windows/NetMeeting/default.ASP
Avatar billede olai Juniormester
09. januar 2002 - 20:54 #3
Jamen jeg har brugt messenger, men kan man ringe (med billede) fra Messenger i XP til Messenger i 2000.

hvad skal man så bruge Netmeeting til i XP hvis ikke det virker ???
Avatar billede grinderslev Praktikant
09. januar 2002 - 21:14 #4
Jeg bruger da Netmeeting uden større problemer under Windows XP.
Det du skal gøre, er at køre den første gang fra mappen c:\\programmer\\netmeeting
Windows installerer den her, uden genveje som default under installationen... lidt træls, men typisk Micro$oft :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2002 - 21:15 #5
http://messenger.microsoft.com/da/default.asp?client=0

Foretag stemmeopkald fra din computer til en telefon et hvilket som helst sted i verden, vær med i videosamtaler og benyt dig af alt det nye såsom gruppering af din liste over kontaktpersoner, nye menuer og smarte nye humørikoner.
Avatar billede olai Juniormester
09. januar 2002 - 21:19 #6
grinderslev> Jeg har fundet mappen, men... skal jeg afinstallere netmeeting før jeg prøver dit forslag ???
Avatar billede olai Juniormester
09. januar 2002 - 21:42 #7
Hvordan pokker fjerner man netmeeting ???
Tilføj/fjern programmer: Der er den ikke...

slet C:\\programmer\\Netmeeting ?
Har jeg prøvet, filerne kommer tilbage ligså hurtigt som jeg sletter dem.
Avatar billede grinderslev Praktikant
09. januar 2002 - 23:17 #8
Nej, det skal du ikke... du kører bare løs.
Avatar billede olai Juniormester
09. januar 2002 - 23:57 #9
grinderslev>

1) Skal jeg ikke fjerne programmet først ?

2) Skal jeg ikke installere programmet påny oveni det andet ?

3) Hvis jeg skal installere Netmeeting, hvor finder jeg det så henne til XP ?
Avatar billede grinderslev Praktikant
10. januar 2002 - 00:07 #10
1) Nej

2) Du installer ikke oveni, men ved siden af :-) Det er 2 forskellige programmer.

3) C:\\Programmer\\netmeeting\\kan_ikke_lige_huske_hvad_filen_hedder.exe

Hvis du har en engelsk XP ligger den i C:\\Program files\\netmeeting
Avatar billede olai Juniormester
10. januar 2002 - 08:36 #11
okidoki, ifølge dit svar til 2´eren skal jeg installere det ved siden af.. hmmm oki.
Men hvor skal jeg finde den version jeg skal installere ?? nogle bud ? Jeg har ledt som en gal, men uden held...
Avatar billede grinderslev Praktikant
10. januar 2002 - 20:51 #12
Tja, hos mig ligger den allerede i mappen C:\\programmer\\netmeeting, der har Windows smidt den under installationen... den har bare \"glemt\" at lave en genvej.
Avatar billede grinderslev Praktikant
14. januar 2002 - 02:20 #13
Hvis du har løst problemet, så luk spørgsmålet.
Avatar billede olai Juniormester
19. marts 2002 - 23:34 #14
Nej desværre :-( Det virker stadig ikke, jeg bruger nu XP-Home edition.
Netmeeting finder kontaktlisten, men man kan ikke få forbindelse til nogen som helst.
Jeg prøvede at ringe op til nogen venner igennem det, som vi sagtens kunne ringe til da jeg havde Windows 2000, men nu : NIX! den vil ikke....
XP & Netmeeting = Dårlig cocktail.... :-(
Avatar billede olai Juniormester
23. april 2002 - 22:42 #15
efter for meget stilstand lukker jeg nu spørgsmålet, og opgiver.
Avatar billede krohn Praktikant
18. januar 2003 - 12:54 #16
Click on the Start menu.
Select Run.
Type "conf" (without quotes) in the Open field and hit OK.