Avatar billede johnnyr Nybegynder
09. januar 2002 - 15:51 Der er 2 kommentarer

Er der nogen der kender til GPRS ???

Nokia 8310 understøtter at sende SMS via GPRS. jeg tænkte på om der fandtes et GUI til at sende SMS/teksbeskeder via datakabel til GPRS terminal ?

Jaaa der er vel luret jeg vil forsøge at sende SMS til 0.05 øre  ;O)..håbede det via terminal var muligt at sende standard commands til en GPRS modem (evt wavecom)
Avatar billede dp142 Nybegynder
03. februar 2002 - 10:56 #1
God idé.

Hvis jeg forstår dig ret, ønsker du at sende en e-mail,
Denne e-mail skal så sendes via tele-selskabets SMS-Center.

Jeg tror den nemmeste løsning er at skrive en wab application til formålet. Hvis du skriver den vil jeg tilbyde at hoste den gratis.

Du skal dog være opmærksom på at SMS'er sendt via SMSC overlagt bliver serviceret meget langsomt, nogen gange kan beskederne hænge i flere timer !!

Samt interfacet er forskelligt for hver enkelt udbyder !
Avatar billede medions Nybegynder
15. juni 2002 - 05:02 #2
johnnyr> Næsten alt inde for den "branche" du forsøger dig i, er lukket... da sonofon og teledanmark et åbentbart blevet enig om at det ikke lægngere skulle være mulig at sende SMS til de forskellige udbydere...

Så desvære kommer dit projkt ikke til at blive det helt store, med midre du har en enorm sum pænge du kan hoste op med og "købe"/"leje" en SMSC central... <- dette er så vældig dyrt (tror det er ved at være oppe på de 100.000 om året..!!!) så hvis det skulle være mig ville jeg nok overveje at finde et andet projekt at gå igang med...

//>Rune