Avatar billede rebus Nybegynder
08. januar 2002 - 19:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linux - Mandrake & Win98

Kan jeg godt installere Linux på et andet drev/hd og så vælge hvilket program jeg vil køre med når jeg starter min PC.
Grunden til at jeg vil have begge er kun indtil jeg har lært at bruge Linux ordenligt.
Avatar billede nordvest Nybegynder
08. januar 2002 - 19:20 #1
Hejsa

ja det kan du godt, der bliver installeret en bootmanager via mandrake linux installations proceduren så du kan vælge mellem win98/linux

Hilsen Nordvest
Avatar billede rebus Nybegynder
08. januar 2002 - 23:48 #2
Hvis disken hvor Linux kommer til at ligge på er drev E: sker der noget ved det?? Win 98 ligger på disk C:
Avatar billede arnbak Nybegynder
09. januar 2002 - 10:12 #3
Måske skal du lige realisere dig selv først i at der er intet i linux som hedder drev e. Det hedder /hda1 /hda2 hvis det er det først drev /hdb1 /hdb2 o.s.v hvis det er drev 2. Men nej det gøre ikke noget hvis linux ligger på en partition efter windows. Du skal bare hvis du bruger lilo så sørge for at den bliver smidt i /mbr.
Avatar billede pham Nybegynder
16. januar 2002 - 15:51 #4
I sidste del af installationen bliver du spurgt om du vil installere lilo, du svare ja og den finder selv hvilke partitioner de forskellige styresystemer ligger på. Du kan herefter bestemme hvilke styresystem der skal være valgt som default opstarter.