Avatar billede rolchau Nybegynder
08. januar 2002 - 18:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Connection til MySQL med Applet.

Jeg har lavet en lille applet som skal connecte til min MySQL database. Jeg kan godt connecte til databasen hvis jeg laver en normal class der tilgår den ,men ligeså snart at connectionen prøves fra appletten får jeg følgende fejl:

java.lang.ClassNotFoundException: java.io.FileNotFoundException: C:\\rolchau\\tetris-java\\org\\gjt\\mm\\mysql\\Driver.class (Den angivne
sti blev ikke fundet)
        at java.io.FileInputStream.open(Native Method)
        at java.io.FileInputStream.<init>(FileInputStream.java:64)

try {            Class.forName(\"org.gjt.mm.mysql.Driver\");
con = DriverManager.getConnection(url, brugernavn, password);

.....
Avatar billede pststrata Nybegynder
08. januar 2002 - 19:23 #1
class.forName() søger lokalt ( i classpath ) for den angivne klasse. Når du kører den som en class ( på din maskine ) er den sikkert i din classpath. Når den nu bliver loadet på browseren, er mysql driver ikke i browseren\'s classpath.
Du bliver nødt til at lave et import af mysql klasser, a la import mm.mysql.*; Det tvinger browseren til at hente de pågældende klasser fra din server/fil systemet ( hvor nu din applet er blevet hentet fra ).
Avatar billede rolchau Nybegynder
08. januar 2002 - 19:28 #2
Ok, ved du hvilken filer jeg skal have liggende i roden hvor programmet ligger og hvordan jeg skal importere disse?
Avatar billede rolchau Nybegynder
08. januar 2002 - 19:30 #3
Nu har jeg importeret ->
import org.gjt.mm.mysql.Driver;

Og så kommer følgende fejl:
java.sql.SQLException: No suitable driver
Avatar billede rolchau Nybegynder
08. januar 2002 - 19:32 #4
Oups, nej fejlen er den samme.
Avatar billede kirky Nybegynder
08. januar 2002 - 19:50 #5
\"java.sql.SQLException: No suitable driver\" kommer den med når den ikke kan finde stien til driveren i din classpath. Så du skal være sikker på at du har den med i din classpath, og at stien i den er korrekt
Avatar billede rolchau Nybegynder
08. januar 2002 - 19:52 #6
Stien er korrekt, da det virker fint når det ikke er en applet. Problemer er som pststrata skriver at browseren ikke kender til en classpath.
Avatar billede rolchau Nybegynder
08. januar 2002 - 20:44 #7
Her er hele connection koden:

import org.gjt.mm.mysql.Driver;
import java.sql.*;

class HiScoreData {
    //Constructor
    public HiScoreData(){
        String url = \"jdbc:mysql://127.0.0.1:3306/blabla\";
        String brugernavn = \"blablabla\";
        String password = \"\";
        try {
            Class.forName(\"org.gjt.mm.mysql.Driver\").newInstance();
            con = (Connection)DriverManager.getConnection(url, brugernavn, password);
            con.setAutoCommit(false);
            con.setTransactionIsolation(Connection.TRANSACTION_SERIALIZABLE);
        } catch(Exception e) {
            e.printStackTrace();
            con = null;
        }
private connection con;
}

Alle filerne ligger i samme bibliotek og mm.mysql-2.0.7-bin.jar ligger der også.
Es funkt bare ik ;(
Avatar billede rolchau Nybegynder
08. januar 2002 - 22:59 #8
SVAR hehe ->

<applet code=\"minApplet.class\" ARCHIVE=\"driver.jar\"></applet>

Jo jo, man lærer af sine fejl.
Avatar billede disky Nybegynder
09. januar 2002 - 08:38 #9
hov du havde jo oprettet det i java gruppen også.

Det er ikke okay at oprette ens spørgsmål i flere grupper.