Avatar billede fladstrand Nybegynder
08. januar 2002 - 13:43 Der er 5 kommentarer

Dato/tid-konvertering

Hejsa

Jeg skal have fat i en database hvor dato/tid ligger gemt som heltal (eks:1010160481 = 04/01/02 17:13).
Er der nogen der ved hvordan jeg kan omdanne heltallet til noget der kan bruges?
Der er en der har fortalt at det er en standardm¨de i Delphi, men hvordan gør jeg i VB?

mvh
Johnny
Avatar billede medions Nybegynder
08. januar 2002 - 13:53 #1
Hmm.. well, jeg har noget ligende... -nok ikke helt det du leder efter, men du kan i hvertfald bruge det her:

Private Function ConvertToTime(ByVal lngSeconds As Long) As String
    Dim lngDay As Long, lngHour As Long, lngMin As Long, strResult As String
    lngDay = lngSeconds / (86400): lngSeconds = lngSeconds - lngDay * (86400)
    lngHour = lngSeconds / (3600): lngSeconds = lngSeconds - lngHour * (3600)
    lngMin = lngSeconds / 60: lngSeconds = lngSeconds - lngMin * 60
    If lngSeconds < 10 Then
        strResult = \"0\" & LTrim(CStr(lngSeconds))
    Else
        strResult = LTrim(CStr(lngSeconds))
    End If
    If lngMin < 10 Then
        strResult = \"0\" & LTrim(CStr(lngMin)) & \":\" & strResult
    Else
        strResult = LTrim(CStr(lngMin)) & \":\" & strResult
    End If
    If lngHour < 10 Then
        strResult = \"0\" & LTrim(CStr(lngHour)) & \":\" & strResult
    Else
        strResult = LTrim(CStr(lngHour)) & \":\" & strResult
    End If
    strResult = LTrim(CStr(lngDay)) & \":\" & strResult
    ConvertToTime = strResult
End Function
Avatar billede tjacob Juniormester
08. januar 2002 - 15:24 #2
Medions funktion tager udgangspunkt i en værdi, der bygger på antal sekunder gået siden [et tidspunkt -noget med 1901]. Men det er ikke dette format du har i dit eksempel. Hvis 1010160481 er antal sekunder, så udtrykker dit tal over 11000 år.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
11. januar 2002 - 14:18 #3
Hvad er det tal du skal konvertere et udtryk for???? Sekunder, Mili sekunder eller år eller hvad????
Avatar billede asp400 Nybegynder
19. februar 2002 - 20:34 #4
brug DateAdd("s",tal,Dato)
for at finde datoen igen
Avatar billede asp400 Nybegynder
19. februar 2002 - 20:37 #5
...hvis det er sekunder...