Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
08. januar 2002 - 05:47 Der er 13 kommentarer

tutorials til hele wallpapers

Hejsa jeg har kun 5 point tilbage... Sorry
nogen der ved hvor jeg kan finde tutorials til at lave hele wallpapers hvor man kommer en masse igennem

~Mouseman
ICQ: 76171056
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 05:48 #1
Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
08. januar 2002 - 06:07 #2
han har ikke til hele billeder
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 06:11 #3
æv.. ellers søg på photoshop tutorials
Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
08. januar 2002 - 06:14 #4
jeg har prøvet men kan kun finde til små ting som man ikke lære det helt store ved
Avatar billede jammerlab Nybegynder
08. januar 2002 - 08:19 #5
jeg har en del tutorials til en del svære ting i photoshop... der lærer man at lave mange syge ting men ved ikke om du kan bruge det til et wallpaper... det er mere til web design
Avatar billede flash-man Nybegynder
08. januar 2002 - 08:22 #6
mouseman_16 > efter at du har lært at lave alle de små ting kommer det automatisk med de store...
Har selv prøvet det :)

Så du kan ligeså godt gå igang med at få de små ting lært. Efterhånden som du læser om hvordan du laver de små ting vil du finde ud af en masse af PhotoShop\'s effekter og bliver til sidst i stand til at lave de store ting...

http://www.phong.com/tutorials
http://www.eyeball-design.com
Og der er mange flere, så bare kom igang! På et eller andet tidspunkt kommer det :)

</FlashMan!>
Avatar billede flash-man Nybegynder
08. januar 2002 - 08:25 #7
talker > hvor kan man finde dine tutorials ??
Avatar billede jammerlab Nybegynder
08. januar 2002 - 08:28 #8
Avatar billede jammerlab Nybegynder
08. januar 2002 - 08:28 #9
argh upz flash-man så lige du har linket til den sorry
Avatar billede prodic Mester
08. januar 2002 - 16:13 #10
Umiddelbart er der et fåtal af tutorials til hele wallpapers.

Kender faktisk kun 1 :
http://www.spiritpower.org/photoshop/tutorials/backgrounds/backgrounds.htm

Som du nok kan se ud fra den så tager den bare udgangspunkt i en masse forskellige ting, som enkeltvis ikke er noget særligt og noget som du med garanti har lært i en masse små tutorials før.

Tricket ligger i at kombinere de enkelte elementer til en stor helhed. Det er først der at det bliver sjovt.

Du lærer ikke noget ved at gennemgå en stor tutorial til et helt wallpaper. Sæt dig ned og leg med de \"tricks\" du kan i forvejen fra de små og sammensæt dem til dit eget wallpaper.

Hvis du først kan de små i hovedet(uden at kigge efter nogen steder), så skulle du have \"tricks\" nok til selv at komme videre.

Når du er kommet i gang, og evt. løber tør. Så kan du jo spørge herinde - så skal vi nok kigge yderligere på det.
Avatar billede spe Nybegynder
08. januar 2002 - 23:57 #11
Er det et mønster (billede) du gerne ville have til at gentage sig på et stor billede?

Hvis det er tilfældet laver du et dokument i den fulde størrelse . Kreere din \"lille\" llustration vælger det område ud du vil have til at gentage sig. Vælger Define pattern, giver dit mønster et navn. Sletter alt på siden. Vælger alt så hele siden er valgt går i Edit og vælger Fill her vælger du at fyldet skal være pattern og afhængig af photoshop version har du en eller flere valgmuligheder. I photoshop 6.0 har du mange og her vælger du så det du lige har defineret. Din \"lille\" illustration gentages nu så mange gange som der nu er plads til i dit dokument.
Avatar billede prodic Mester
09. januar 2002 - 00:03 #12
For at uddybe Spe\'s svar, så kan man ofte opnå en glidende overgang ved at lege med Offset der får kanterne til at flyde ind over hinanden når det lille billede bliver gentaget ved hjælp af Fill.
Avatar billede bayzer Nybegynder
09. januar 2002 - 15:33 #13
Prodic >>> Det rigtigt nok hvad du siger, det er bedst at lave sit eget wallpaper med de ting man kan, men personligt er jeg temmeligt tom for ideer. Jeg har det samme problem med hp. Der er masser af fede hp`er, men man skal jo heller ikke stjæle...