Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. januar 2002 - 17:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få diskette ud :-(

Metal klappen på disketten virker som modhager når jeg prøver at trække den ud........

NOGEN FORSLAG
Avatar billede hojben Novice
07. januar 2002 - 17:26 #1
smæk en neglefil ind og tryk ned på disketten
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
07. januar 2002 - 17:26 #2
DEN var slemmer... har prøvet det... nu har jeg fået et nyt a:/ drev :(
Avatar billede tkh Nybegynder
07. januar 2002 - 17:36 #3
Samme har været sket for mig. Jeg brugte vist en pincet til at løse problemet.
Avatar billede hojben Novice
07. januar 2002 - 17:39 #4
din kæreste / kone må ha en neglefil ;)
Avatar billede eflow Nybegynder
07. januar 2002 - 17:43 #5
lad vær med at bruge diskette drev ? hæh...syntes de er så lamme de drev at mit ligger på bordet...smider det så i når jeg skal bruge det....
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
07. januar 2002 - 17:43 #6
Kender den også ... brugte en tynd filetkniv ... har endnu ikke skiftet A-drev ... :)
Avatar billede enforcer Nybegynder
07. januar 2002 - 17:45 #7
Prøv med amerikansk oile, glide-screme eller pil drevet ud af kabinettet for lettere adgang til drevet. VÆR\' FORSIGTIG!
Avatar billede enforcer Nybegynder
07. januar 2002 - 17:50 #8
Hvad koster et nyt drev i dag?...100 kr?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. januar 2002 - 18:04 #9
amerikansk oile, glide-screme er vel kun i sjov :-)

sætter hende lige igang med at finde en neglefil
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
07. januar 2002 - 18:11 #10
Jeg tror at \'enforcer\' mener det ret alvorligt, men de ingridienser er nok ikke til A-drevet, men til ... :)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
07. januar 2002 - 18:57 #11
Man kan skille et A-drev ad ret ukompliceret (selvfølgelig afhængig af model, men de fleste er meget ens). Pil drevet ud af computeren og løft dækslet forsigtigt af. Du ser nu ned i et helvede af fjedre men intet burde falde ud. Fjern nu forpanelet. Det er kun til pynt. Forsøg FORSIGTIGT af presse udløseren ind. Se efter om det er beskyttelses bøjlen på disketten, der sidder skævt eller i klem. I så fald skal du forsigtigt forsøge at presse bøjlen sammen, presse udløseren langsomt ind, samtidig med at du fører beskyttelsesbøjlen mod højre. Kassér disketten og montér dækslet og afprøv om drevet dur.
Ved alle andre fejl bør du nok knalde drevet i papirkurven og bestille et nyt.
Fik jeg nævnt at du skal pille drevet ud og fjerne alle kabler, eller er det selvklart :)
God arbejdlyst.
PS. Det har virket for mig. Måske er jeg bare heldig og stædig.
Avatar billede enforcer Nybegynder
07. januar 2002 - 19:52 #12
Eric.....Brug IKKE olie eller screme i dit drev!!
HVIS du gør, vil jeg gerne vide om det køre bedre og længere ;-)

Maddog >> Fin vejledning....bør følges...UDEN olie og screme :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. januar 2002 - 23:28 #13
Jeg kunne med neglefilen......
Avatar billede =maddog= Nybegynder
11. januar 2002 - 03:56 #14
det er også en dum idé. gør du det alligevel så tag som minimum stikket fra computeren, da der er hvilespænding på et ATX motherboard, og selv en lille kortslutning vil kunne ødelægge det.
Avatar billede hojben Novice
11. januar 2002 - 05:29 #15
Takker for pointz ;)