Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. januar 2002 - 07:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

FTP upload kode

På siden http://www.mvps.org/vbnet/index.html?code/network/ftpdownloadcallback.htm findes der kodeeksempel på hvordan man downloader filer via FTP - er der nogen der har kendskab til koder der kan bruges til upload af filer ?

Koden på ovennævnte site er til VB, men det er jo næsten det samme som Access VBA
Avatar billede flemei Nybegynder
07. januar 2002 - 11:19 #1
Du kan med fordel benytte en komponent der hedder ASPUPLOAD. Denne er ikke freeware, men ekstrem genial til netop Upload af filer til Internet sites.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. januar 2002 - 11:20 #2
Hvor finder jeg den ?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
08. januar 2002 - 14:44 #3
Jeg har netop lavet en program der kan upload via FTP, hvad vil du vide?

Du skal bruge Microsoft Internet Transfer Control 6.0
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. januar 2002 - 14:49 #4
Jeg vil sådan set vide det hele til at uploade en fil.

Men ikke via en eller anden ocx !

Avatar billede bccinlove Nybegynder
08. januar 2002 - 15:00 #5
dim URL as string

URL = \"ftp://\" & \"username til FTP-site\" & \":\" & password til FTP-site\" & \"@\" & \"adressen til FTP-site\"

Me.Inet1.Execute URL, \"SEND \" & \"sti til fil du vil uploade\" & \" \" & \"Det navn filen skal have på FTP-sitet\"

Eks:

URL = \"ftp.adsl.dk\"" target="_blank">ftp://hugo:pedersen@ftp.adsl.dk\"

me.Inet1.execute URL, \"SEND c:\\test.txt uploadedtest.txt\"

Det kan gøre det.
Du skal selvfølgelig tilføje komponenten Microsoft Internet Transfer Control 6.0.

Avatar billede martin_sj Nybegynder
08. januar 2002 - 15:57 #6
Hvordan får man fat i MITC 6.0? koster det penge eller kan det hentes et sted.
Avatar billede bccinlove Nybegynder
08. januar 2002 - 16:08 #7
Den ligger som ActiveX-object - leveret med MS Office 2000...
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. januar 2002 - 07:08 #8
Desværre siger min erfaring fra tidligere at det kan være end-og meget bøvet at distribuere Access applikationer som runtime når der bruges OCX\'er på fomularer( om det er blevet bedre siden v 97 skal jeg ikke kunne sige og jeg synes ikke at jeg har nerver til at eksperimentere med allerede kørende installationer ), så vil jeg hellere bruge \'standard\' API funktioner ( WinSock ) direkte i den aktuelle applikation.

Jeg lader spørgsmålet svæve i luften lidt endnu.
Avatar billede bccinlove Nybegynder
09. januar 2002 - 08:36 #9
OK
Avatar billede martin_sj Nybegynder
09. januar 2002 - 10:47 #10
Jeg har Office 2000 pro, men har jeg kun MITC 5.0 og hvis jeg vælger denne siger den at jeg ikke har licens til denne?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
09. januar 2002 - 11:19 #11
Måske den er leveret med Visual Studio så???
Avatar billede martin_sj Nybegynder
09. januar 2002 - 11:56 #12
OK, Jeg lytter med endnu på dette spørgsmål- så jeg vil også gerne give 30 point for et svar.

altså: 60 point for et svar til dette spørgsmål!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. januar 2002 - 15:04 #13
Lukket
Avatar billede bccinlove Nybegynder
23. januar 2002 - 15:10 #14
hvorfor?