Avatar billede sulu Nybegynder
21. april 2000 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at konvertere Access queries til SQL

Når jeg forsøger at konvertere en update-query fra Access kan jeg ikke gemme den i en ny view i SQL. Jeg har rettet alle syntaks fejl og når jeg tjekker den i SQL-Query analyser melder den ikke om nogen fejl.
Hvis jeg derimod forsøger at oprette et nyt view, med samme syntaks, da skriver SQL at der en fejl omkring 'UPDATE'

Er det fordi jeg ikke har mærket det nye view til en UPDATE Query ? Hvis det er tilfældet hvordan gøres det ? Jeg kan godt skifte query standard på et oprettet og gemt view, men ikke på et helt nyt ?

Håber i kan hjælpe med mine problemer.

Og forresten er det super nødvendigt at konvertere fra Access til SQL - der skal max være 15-20 brugere på systemet og det er mest sandsynligt at der max vil være 10 stk på samtidig ?
Avatar billede lrj Nybegynder
21. april 2000 - 13:45 #1
En update query er vel strengt taget ikke et view - det er vel nærmere select-sætninger der er views? Eller tager jeg fejl?

Ang. max antallet af samtidige brugere, så er access meget dårlig til at håndtere det, og har stor tendens til fuldstændigt at låse serveren, så den skal genstartes..
Avatar billede sulu Nybegynder
21. april 2000 - 18:30 #2
Hvis update queries fra access ikke skal konverteres til view på SQL, hvordan skal de så "ordnes" så de virker fra Access?

Avatar billede paludan Nybegynder
21. april 2000 - 19:43 #3
Hvorfor lave et view på SQL serveren. Hvis jeg have en update query i Access så ville jeg blot lave en stored procedure på sql serveren den klare jobbet perfekt og du har samtidigt mulighed for at lægge ekstra funktionalitet i den.

Hvis der skal være 10 brugere på samtidigt og de aktivt sidder og arbejder på databasen ville jeg skift og jeg ville ihvertefald skifte hvis jeg alligevel havde Sql serveren til rådighed.

Men hvis de ikke ligefrem sidder og arbejder aktivt samtidigt på databasen  kan den godt kører i Access.

Feks. til en internetside kan man udemærket bruge Access og have ca. 1000 besøgende på en dag som kalder databasen for at få dynamiske sider frem.

Jeg ville dog altid foretrække en SQL server.

H thomas
Avatar billede sulu Nybegynder
22. april 2000 - 12:35 #4
Hej Thomas
Tusind tak for svaret, det hjalp. Men nu har jeg lige et spørgsmål til - hvordan kalder jeg en stored procedure fra access ved hjælp af en "trykknap" ?
Jeg skriver lige spørgsmålet igen, så du kan få point for det også
H Anne-Mette