Avatar billede fox2001bs Nybegynder
06. januar 2002 - 22:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søge Maskine

Hejsa allesammen

Jeg sider og leger lidt med Lademans Lektikon og tænker hvordan laver man den menu de har som søge maskine når man fx skriver \"ST\" så hopper den frem til det nærmest ord med ST vil vild gerne havde det på min hjemmesiden men ellers bare måske et lille program :)
Avatar billede zevicez Nybegynder
06. januar 2002 - 22:21 #1
D er sq nok ikke lige så let :(
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
06. januar 2002 - 22:27 #2
nej, det er derfor jeg spørg på Eksperten :)
Avatar billede zevicez Nybegynder
06. januar 2002 - 23:32 #3
tjek den her:
http://www.script.dk/sourcecode.asp?category=1,16&resourceId=567
Avatar billede funkeychicken Nybegynder
06. januar 2002 - 23:33 #4
du kan lave en søger nemt og hurtigt på www.freefind.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2002 - 19:10 #5
Du kan også lave dette med ASP, men det kræver selvfølgelig kendskab til programmering i ASP

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede professoren Nybegynder
07. marts 2002 - 17:12 #6
det er nok hypertekst links du tænker på...
Avatar billede runeevers Nybegynder
16. april 2002 - 20:19 #7
Lige præcis som du beskriver:
<!-- Start -->

<script language="JavaScript">

/*
rune heickendorf - rune@heickendorf.dk
*/

var NS4 = (document.layers);    // Which browser?
var IE4 = (document.all);

var win = window;    // window to search.
var n  = 0;

function findInPage(str) {

  var txt, i, found;

  if (str == "")
    return false;

  // Find next occurance of the given string on the page, wrap around to the
  // start of the page if necessary.

  if (NS4) {

    // Look for match starting at the current point. If not found, rewind
    // back to the first match.

    if (!win.find(str))
      while(win.find(str, false, true))
        n++;
    else
      n++;

    // If not found in either direction, give message.

    if (n == 0)
      alert("Nada!");
  }

  if (IE4) {
    txt = win.document.body.createTextRange();

    // Find the nth match from the top of the page.

    for (i = 0; i <= n && (found = txt.findText(str)) != false; i++) {
      txt.moveStart("character", 1);
      txt.moveEnd("textedit");
    }

    // If found, mark it and scroll it into view.

    if (found) {
      txt.moveStart("character", -1);
      txt.findText(str);
      txt.select();
      txt.scrollIntoView();
      n++;
    }

    // Otherwise, start over at the top of the page and find first match.

    else {
      if (n > 0) {
        n = 0;
        findInPage(str);
      }

      // Not found anywhere, give message.

      else
        alert("Nada!");
    }

  return false;
}

</script>

<form name="search" onSubmit="return findInPage(this.string.value);">
<font size=3><input name="string" type="text" size=15 onChange="n = 0;"></font>
<input type="submit" value="Find">
</form>
<!-- Bare lidt at teste på -->
<table cellspacing="0" cellspadding="0" border="0">
<tr>
<td width="300">
<font face="verdana" size="1">
<b>Bare lidt teste text:</b><br><br>
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ulliam corper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat.

Duis autem veleum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel willum lunombro dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ulliam corper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat.

Duis autem veleum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel willum lunombro dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.
</font>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
24. juni 2002 - 15:22 #8
runeevers >> super fed TAK