Avatar billede sazko Nybegynder
06. januar 2002 - 19:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Chat

Jeg har dette script:

<html>
<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"3; URL=chat.php\">
<head>
<style>
A:link    {text-decoration: none;  color: #000000}
A:visited {text-decoration: none;  color: #000000}
A:hover  {text-decoration: none;  color: #123456}
A:active  {text-decoration: none;  color: #123456}
</style>
</head>

<body leftmargin=\"30\" topmargin=\"5\" bgcolor=\"#ffffff\">
<center>
<b><font face=\"verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">
<?
$fil = fopen(\"chat.beskeder\", \"r\");
while (!feof($fil)){
$streng = fgets($fil, 2000);
echo $streng;
}
fclose($fil);
?>

<?
if($besked && $chatnavn){

$font = \"<b><font face=\'$skrifttype\' size=\'1\' color=\'$sfarve\'>\";
$afslut = \"</b></font>\";
$navn = \"<b><font color=\'$nfarve\'>\";
$nafslut = \"</b>\";

$fil = fopen(\"chat.beskeder\", \"a\");
fwrite($fil, \"$navn$chatnavn:$nafslut $font$besked$afslut<br>\\n\");
fclose($fil);

$fil = fopen(\"chat.history\", \"a\");
fwrite($fil, \"$navn$chatnavn:$nafslut $font$besked$afslut<br>\\n\");
fclose($fil);

$fil = (\"chat.beskeder\");
if (filesize($fil) > 2000) {
$fp = fopen($fil, \"w\");
fputs($fp, \"\");
fclose($fp);
}

?>

</b>
</font>
</body>
</html>

Hvordan får jeg den til at gøre sådan, at det nyeste der bliver skrevet, altid blivet sat nedenunder det sidst skrevede. Altså ikke som nu, hvor den sætter det øverst.

/Sazko
Avatar billede myplacedk Nybegynder
06. januar 2002 - 19:32 #1
Når man gemmer i en fil, vil det nyeste automatisk komme nederst.
Dvs. der skal indsættes noget ekstra kode, for at vende det om. Og sådan noget kode kan jeg simpelt hen ikke finde, i ovenstående!
Avatar billede sazko Nybegynder
06. januar 2002 - 19:41 #2
Kan du så ikke skrive koden der skal bruges.

/Sazko
www.walt.webpunkt.dk
Avatar billede sazko Nybegynder
06. januar 2002 - 19:42 #3
Jeg har selv skrevet fuldstændig forkert. Det nyeste der bliver skrevet skal sættes øverst, og ikke som jeg har skrevet, nederst. Ville bare lige siget det :-)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
06. januar 2002 - 20:00 #4
Det var en god ide at \"lige sige det\", for nu er problemet pludseligt noget fuldstændigt andet.

Det er der, hvor du gemmer i \"chat.beskeder\", der skal laves om.
Først henter du al indholdet af filen over i en variabel.
Så tømmer du filen, og skriver den nye besked, og så de gamle beskeder tilbage igen.

Og nej, jeg vil ikke lave koden for dig. ;-)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
06. januar 2002 - 20:00 #5
Nu skrev jeg så godt nok \"skal\". Men der er jo altid flere måder at løse det på, så det er kun et forslag.

Selv ville jeg bruge en database, så er jeg fri for alt det bøvl. ;-)