Avatar billede ktl Nybegynder
06. januar 2002 - 17:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

domæne policy

når jeg indmelder min windows2000 arbejdsstation i mit domæne er oprettet som xxx.local og arbejdsstationen er oprettet bliver så computernavn xxx..

Får jeg ikke lov til at overføre globale gruppe til mine lokale grupper på min arbejdsstation.. hvorfor og hvad gør jeg ??
når jeg vælger globale grupper eller globale user fra mit domæne xxx.local og vælger fra listen får jeg fejlen domænet findes ikke men selv jeg er logget på med en domænebruger på arbejdsstationen....

jeg har en nt4 arbejdsstation uden problemer
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2002 - 18:59 #1
?
Avatar billede farout Nybegynder
06. januar 2002 - 20:59 #2
ja jeg bakker Goulduck\'s kommentar 100% op :o)
prøv lige at forklare det igen
Avatar billede dr.m Nybegynder
06. januar 2002 - 23:23 #3
NT has no problems because it uses NetBios.
2000 and XP use DNS !
your 2000 has problems cause your DNS is not configured correctly or does not have records for your DC.

let me guess... you get error message \"server not operational\"?

see this from my site: http://mike-tech.com/article158.htm

Avatar billede svein Nybegynder
07. januar 2002 - 08:50 #4
Som dr.m: Det er din DNS opsætning der ikke fungerer!
Åbne Hændelsesloggen (EventViewer) og angiv hvad for fejl der beskrives! med nummer!
Avatar billede ktl Nybegynder
07. januar 2002 - 21:45 #5
Thanks dr.m, that was precisely what was wrong
Avatar billede farout Nybegynder
07. januar 2002 - 22:01 #6
der blev vist lige overført points mellem 2 identiske profiler der
Avatar billede dr.m Nybegynder
07. januar 2002 - 22:10 #7
ktl, thanks for the points :-)
farout > what are you talking about? How did you reach that conclusion? prety far out
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2002 - 22:36 #8
ja, jeg bakker Dr.M\'s kommentar 100% op :0)
prøv lige at forklare det igen
Avatar billede farout Nybegynder
07. januar 2002 - 22:47 #9
jo da M hvis det var muligt at forstå ktl\'s spørgsmål formulering, så ville \"vi andre\" sikkert også være istand til at løse det der viste sig at være et simpelt problem.
Avatar billede farout Nybegynder
07. januar 2002 - 22:48 #10
\"jeg har en nt4 uden problemer\"
ja jeg har en undulat uden problemer men fuglene i min have er sultne :o)
Avatar billede farout Nybegynder
07. januar 2002 - 22:49 #11
Gouldduck :o) vi har kun det sjov vi selv laver ikk
Avatar billede dr.m Nybegynder
07. januar 2002 - 22:56 #12
I understood what he ment because I once had the same problem which led me to publish that article on my site.

I guess I was also a bit lucky, I have to solve many problems in my everyday life and often problems are described to me in hard to understand way.

never mind... enjoy the birds :-)