Avatar billede jepjep Nybegynder
06. januar 2002 - 15:58 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

msxml4.dll (0x80070005) Access is denied

Jeg kan sgu ik hitte ud af det:
Jeg prøver at bruge MSXML2.DOMDocument.4.0 komponenten (den nyeste) fra microsoft, men når jeg kører min kode får jeg følgende fejl:

Error Type:
msxml4.dll (0x80070005)
Access is denied.
/md5/Default.asp, line 6

Min kode ser således ud (jeg har skrevet denne kode for at finde fejlen i den rigtige ASP-kode - det var nemlig også en \"Access is denied\"):

<%
Function Version(doc)
  dim xmlDoc, x
  Set xmlDoc = Server.CreateObject(\"MSXML2.DOMDocument.4.0\")
    xmlDoc.async = \"False\"
    xmlDoc.Load (doc)    \' linje 6

for each x in xmlDoc.documentElement.childNodes
  response.write x.nodename & \": \" & x.text
next
End Function
call Version(\"http://localhost/md5/vers.xml\")

Koden til vers.xml ser således ud:

<?xml version=\"1.0\" encoding=\"windows-1252\"?>
<dll>
  <version>1</version>
  <message_DK> En ny version er udkommet. Hent den på </message_DK>
  <message_US> A new version is out. Get it at </message_US>
  <link>http://www.website.com</link>
</dll>

Jeg har prøvet at ændre rettighederne på henholdsvis vers.xml, /md5 -directory, og msxml4.dll\'en.

Jeg har også prøvet at sætte Application Protection til Low (IIS Process), men intet af det virker...

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
06. januar 2002 - 18:34 #1
normalt arbejder jeg med XML i javascript prøv at skriv
call Version(\"http://localhost/md5/vers.xml\")
før din løkke
og prøv også med
Server.CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
06. januar 2002 - 18:51 #2
Forresten hvis det kun er for at vise XML\'et med XML så vil jeg med glæde gøre det i javascript alt tekst undtagen Titelbar vinduer er revet ud af XML på min side
http://www.friserverplads.dk/tubesign/index.htm
http://www.friserverplads.dk/tubesign/DataF.xml

Avatar billede tobias_cool Nybegynder
06. januar 2002 - 18:59 #3
Nu er jeg ikke så meget inde i ASP men du har ikke skrevet hvad DOC er
Avatar billede jepjep Nybegynder
06. januar 2002 - 19:07 #4
Det skal netop være i ASP, ikke client-side-kode..
Til at starte med havde jeg har lavet en Visual Basic dll som havde samme funktionalitet. Da jeg ikke er så stærk i VB debugging, portede jeg koden over i VB-script istedet for at se om jeg kunne finde fejlen der. Og her er jeg så :-)

Jeg kan af gode grunde ikke skrive
call Version(\"http://....\") før min løkke, man kan ikke kalde en funktion \"inde i sig selv\" i VBscript. Det har heller ikke noget at sige at jeg skriver call Version(\"...\") før funktionen...

Har prøvet med Server.CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\") og det virker sgu heller ikke :-(

DOC er det XML-dokument jeg parser til funktionen Version.
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
06. januar 2002 - 19:09 #5
Ja det er vel at variabel men du har jo ikke defineret det
Avatar billede jepjep Nybegynder
06. januar 2002 - 19:14 #6
Jeg vrøvler. Man kan godt kalde en funktionen inde i sig selv, min fejl... men det har ikke noget at sige her..

Definitionen af \"doc\" variablen behøves ikke i VBscript...vbscript behandler variabler end del anderledes en jscript, c, pascal osv..
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
06. januar 2002 - 19:15 #7
Må jeg godt spørge hvad det skal bruges til, og hvorfor du ikke kan bruge javascript
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
06. januar 2002 - 19:19 #8
og hvad outputtet skal blive
Avatar billede jepjep Nybegynder
06. januar 2002 - 19:21 #9
Den DLL/ActiveX/COM+ jeg har lavet indeholder en række krypteringsalgoritmer, som folk kan købe for ca. 20 dollars. I DLL\'en har jeg indbygget en funktion magen til ovenstående. Den tjekker om der er kommet en ny version af ens DLL/program. Jeg skal/vil bruge XML, da det er ekstremt fleksibelt til formålet...

Det er meningen at folk kan benytte sig af min DLL i andre programmer og derfor kan man ikke bruge javascript.

Avatar billede jepjep Nybegynder
06. januar 2002 - 19:23 #10
Sagen er at brugen for en besked frem i sit program der fortæller om han/hun behøver at opdatere. Den information skal jeg læse fra et xml-dokument, men jeg får jo Access is denied...
håber det blev lidt mere tydeligt :-)
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
06. januar 2002 - 19:24 #11
Prøv lige at skrive din VB-kode jeg har noget Visual basic / XML ting ligende
Avatar billede jepjep Nybegynder
06. januar 2002 - 19:28 #12
Min VB-kode kan og gør det samme som ovenstående ASP/VBscript kode... problemet er fejlen: Access is denied....
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2002 - 14:31 #13
Får du også \"Access denied\" hvis du henter XML filen f.eks. fra samme directory som din \"caller\" ligger i? (dvs. lokal sti)

/CS
Avatar billede jepjep Nybegynder
08. januar 2002 - 14:39 #14
Som det er nu, ligger alle filerne i samme directory. Både .asp- og .xml-filen.

Jeg kører WinXP Pro (opgradering oven på Win2k), IIS5.1, og IE6.0.

Jeg får \"Access is denied\" ligemeget om jeg bruger
Server.CreateObject(\"MSXML2.DOMDocument.4.0\"),
Server.CreateObject(\"MSXML2.DOMDocument.3.0\") eller Server.CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2002 - 16:51 #15
Det jeg mener er, om du har prøvet kun at hente filen med stien: Server.MapPath(FILNAVN), istedet for een med \"http://\"?

/CS

PS: \"Microsoft.XMLDOM\" er heeelt ude af billedet, hvis man vil lave standard-kompatibel XML...
Avatar billede jepjep Nybegynder
08. januar 2002 - 16:59 #16
Har prøvet med Server.MapPath(filnavn) og giver der giver den ikke Access is denied, men det laver heller ikke noget output!
Det går heller ikke at bruge server.mappath, da
koden skal distribueres i en dll og bruges på en masse forskellige (ikke lokale) servere og steder.

Er der een der kan teste min kode i det første indlæg for at se om det er min maskine konf. der er noget galt med?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2002 - 23:12 #17
Pardon, men jeg kom lige i tanke om \"MSXML2.ServerXMLHTTP\" - det er da vist designet til sådan nogle tilfælde...
- Det fungere vistnok lidt anderledes end de andre DOM Interfaces, men check evt. dok. på MSDN

/CS
Avatar billede sagdjb Nybegynder
15. februar 2002 - 15:13 #18
Kører du win2k (og eventuelt en nyere IIS) og dit doc. er en reference til en URL, så skal du benytte følgende:

Xmldom.setProperty "ServerHTTPRequest", true

check selv microsoft hvis du er i tvivl.
Avatar billede sagdjb Nybegynder
15. februar 2002 - 15:14 #19
Opgraderet til et svar :-)

Kører du win2k (og eventuelt en nyere IIS) og dit doc. er en reference til en URL, så skal du benytte følgende:

Xmldom.setProperty "ServerHTTPRequest", true

check selv microsoft hvis du er i tvivl.