Avatar billede bat1234 Juniormester
06. januar 2002 - 13:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk er blevet mindre!

Hej,

jeg har en 17.2 GB harddisk. Jeg har netop slettet alle partitioner på den, og den sidder i en computer sammen med en anden harddisk der har windows 2000. Jeg booter fra den anden harddisk og ser at harddisken på 17.2 GB kun har 16442 mb - hvor er resten blevet af? Er dette normalt? Jeg ved at der normalt vises mindre i windows end den har - men vel ikke SÅ meget mindre...

Hilsen,
Bat.
Avatar billede delphimann Nybegynder
06. januar 2002 - 13:29 #1
er du sikke på at du har slettede alle partisoner... med fat32....
Avatar billede bat1234 Juniormester
06. januar 2002 - 13:33 #2
ja - windows disk manager viser ihvertfald ikke at der er nogen partitioner
Avatar billede skrummel Nybegynder
06. januar 2002 - 13:43 #3
For det første så er Harddiskproducenterne ikke enige om om en mb er lig med 1000 kb eller 1024 kb, det kan give en foreskel, for det andet hvis du aflæser mb når ud har loadet windows, vil papirkurven tage X antal % af hardisken default 10 % og jeg  mener også at der lige en skrivebeskyttet restorefil, hvis altså du har læst mb når windows er loadet.
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. januar 2002 - 10:39 #4
desuden fylder fil allokerings tabellerne cirka 5 % af pladdsen, så prøv og se om det ikke passer
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. januar 2002 - 10:41 #5
....hvilket giver cirka 16,4 gb