Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 21:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp behøves lige nu....

jeg få kun halvdelen af database indholdet trukket ud med følgende...

Nugen som kan sige mig hvordan det skal se ud for jeg får det hele...

<%  Response.Cookies(\"tgDate\") = now()%>
<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
<center>
<%
Conn_String = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"link.mdb\")
Set Conn=Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open Conn_String
sql = \"select * from cat order by cat\"
set rs = Conn.Execute (sql)
%>
<div align=\"left\">
<table border=\"0\" width=250 cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\">
<%
Do while NOT rs.EOF
ColNum = 1
Do while ColNum < 3
%>
<TD ALIGN=LEFT VALIGN=top><font face=\"Verdana\" size=1><b><%=rs(\"cat\")%> </a></b></font>

<%
ParentID = rs(\"id\")

sqlcount = \"SELECT count(url) FROM link2 where parentid=\'\" & rs(\"id\") & \"\' and show=yes\"
Set RScounts = Conn.Execute(sqlcount)

rcounts = RScounts(0)
Response.Write \"<br>\"
subsql = \"SELECT  top 3 * FROM subcat where catID=\'\" & ParentID & \"\' order by subcatname\"

set rssubcat = conn.Execute(subsql)
count = rssubcat.RecordCount
count = 1
do while not rssubcat.EOF and count<=3
%><font face=\"Verdana\"> </font>

<font face=\"Verdana\" size=1><a href=\"showlink.asp?CatID=<%=rssubcat(\"subcatID\")%>&parentID=<%=rs(\"id\")%>&parentname=<%=server.urlencode(rs(\"cat\"))%>&Subname=<%=server.urlencode(rssubcat(\"Subcatname\"))%>\"><%=rssubcat(\"subcatname\")%></a><p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\"></font>
</p>

<%
rssubcat.movenext
loop
%><font face=\"Verdana\"> </font>
</td>
<%
if NOT rs.EOF then
rs.MoveNext
end if
ColNum = ColNum + 1
if NOT rs.EOF then
%>
</tr>

<%
end if
ColNum = ColNum + 1
Loop
%>
</TR>
<%
if NOT rs.EOF then
rs.MoveNext
end if
Loop
%>

</TABLE>

</div>

<% rs.close
Conn.Close
set Conn = nothing
%>
<CENTER>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">&nbsp;</p>
</CENTER>
<center>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">
</p>
</center>

hvad har jeg lavet forkert ???
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2002 - 21:26 #1
kun halvdelen af hvad? af tabellerne? af teksten eller hvad?

forklar lidt nærmere
Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 21:28 #2
alså når jeg køre scriptet får jeg kun havdelen af det databasen indeholder trukket ud :-/
Avatar billede moejensen Nybegynder
05. januar 2002 - 21:30 #3
så vidt jeg kan se skriver den kun 3 poster ud.
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2002 - 21:30 #4
<%  Response.Cookies(\"tgDate\") = now()%>
<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
<center>
<%
Conn_String = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"link.mdb\")
Set Conn=Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open Conn_String
sql = \"select * from cat order by cat\"
set rs = Conn.Execute (sql)
%>
<div align=\"left\">
<table border=\"0\" width=250 cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\">
<%
While NOT rs.EOF
%>
<TD ALIGN=LEFT VALIGN=top><font face=\"Verdana\" size=1><b><%=rs(\"cat\")%> </a></b></font>

<%
ParentID = rs(\"id\")

sqlcount = \"SELECT count(url) FROM link2 where parentid=\'\" & rs(\"id\") & \"\' and show=yes\"
Set RScounts = Conn.Execute(sqlcount)

rcounts = RScounts(0)
Response.Write \"<br>\"
subsql = \"SELECT  top 3 * FROM subcat where catID=\'\" & ParentID & \"\' order by subcatname\"

set rssubcat = conn.Execute(subsql)
count = rssubcat.RecordCount
count = 1
do while not rssubcat.EOF and count<=3
%><font face=\"Verdana\"> </font>

<font face=\"Verdana\" size=1><a href=\"showlink.asp?CatID=<%=rssubcat(\"subcatID\")%>&parentID=<%=rs(\"id\")%>&parentname=<%=server.urlencode(rs(\"cat\"))%>&Subname=<%=server.urlencode(rssubcat(\"Subcatname\"))%>\"><%=rssubcat(\"subcatname\")%></a><p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\"></font>
</p>

<%
rssubcat.movenext
loop
%><font face=\"Verdana\"> </font>
</td>
<%
rs.MoveNext
Wend

ColNum = ColNum + 1
if NOT rs.EOF then
%>
</tr>

<%
end if
ColNum = ColNum + 1
%>
</TR>
<%
if NOT rs.EOF then
rs.MoveNext
end if
Loop
%>

</TABLE>

</div>

<% rs.close
Conn.Close
set Conn = nothing
%>
<CENTER>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">&nbsp;</p>
</CENTER>
<center>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">
</p>
</center>
Avatar billede moejensen Nybegynder
05. januar 2002 - 21:31 #5
er det ved alle 3 sql sætninger du kun får halvdelen ud??
Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 21:33 #6
ikke kun 3, men halvdelen
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2002 - 21:34 #7
<%  Response.Cookies(\"tgDate\") = now()%>
<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
<center>
<%
Conn_String = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"link.mdb\")
Set Conn=Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open Conn_String
sql = \"select * from cat order by cat\"
set rs = Conn.Execute (sql)
%>
<div align=\"left\">
<table border=\"0\" width=250 cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\">
<%
  While NOT rs.EOF
%>
<TD ALIGN=LEFT VALIGN=top><font face=\"Verdana\" size=1><b><%=rs(\"cat\")%> </a></b></font>

<%
ParentID = rs(\"id\")

sqlcount = \"SELECT count(url) FROM link2 where parentid=\'\" & rs(\"id\") & \"\' and show=yes\"
Set RScounts = Conn.Execute(sqlcount)

rcounts = RScounts(0)
Response.Write \"<br>\"
subsql = \"SELECT  top 3 * FROM subcat where catID=\'\" & ParentID & \"\' order by subcatname\"

set rssubcat = conn.Execute(subsql)
count = rssubcat.RecordCount
count = 1
          while not rssubcat.EOF
%><font face=\"Verdana\"> </font>

<font face=\"Verdana\" size=1><a href=\"showlink.asp?CatID=<%=rssubcat(\"subcatID\")%>&parentID=<%=rs(\"id\")%>&parentname=<%=server.urlencode(rs(\"cat\"))%>&Subname=<%=server.urlencode(rssubcat(\"Subcatname\"))%>\"><%=rssubcat(\"subcatname\")%></a><p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\"></font>
</p>

<font face=\"Verdana\"> </font>
</td>
</tr>

</TR>
<%
rs.MoveNext
rssubcat.MoveNext
Wend
%>
</TABLE>

</div>

<% rs.close
Conn.Close
set Conn = nothing
%>
<CENTER>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">&nbsp;</p>
</CENTER>
<center>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">
</p>
</center>
Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 21:35 #8
medions -->>
får denne fejl nu

Microsoft VBScript compilation (0x800A040E)
\'loop\' without \'do\'
serveroutput/index.asp, line 60
Loop
Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 21:37 #9
med den anden kode du kom med får jeg samme resultat som den jeg selv kom med, dvs får kun halvdelen skrevet ud...
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2002 - 21:39 #10
så prøv lige denne:

<%  Response.Cookies(\"tgDate\") = now()%>
<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
<center>
<%
Conn_String = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"link.mdb\")
Set Conn=Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open Conn_String
sql = \"select * from cat order by cat\"
set rs = Conn.Execute (sql)
%>
<div align=\"left\">
<table border=\"0\" width=250 cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\">
<%
  While NOT rs.EOF
%>
<tr>
<TD ALIGN=LEFT VALIGN=top><font face=\"Verdana\" size=1><b><%=rs(\"cat\")%> </a></b></font>

<%
ParentID = rs(\"id\")

sqlcount = \"SELECT count(url) FROM link2 where parentid=\'\" & rs(\"id\") & \"\' and show=yes\"
Set RScounts = Conn.Execute(sqlcount)

rcounts = RScounts(0)
Response.Write \"<br>\"
subsql = \"SELECT  top 3 * FROM subcat where catID=\'\" & ParentID & \"\' order by subcatname\"

set rssubcat = conn.Execute(subsql)
count = rssubcat.RecordCount
count = 1
%><font face=\"Verdana\"> </font>

<font face=\"Verdana\" size=1><a href=\"showlink.asp?CatID=<%=rssubcat(\"subcatID\")%>&parentID=<%=rs(\"id\")%>&parentname=<%=server.urlencode(rs(\"cat\"))%>&Subname=<%=server.urlencode(rssubcat(\"Subcatname\"))%>\"><%=rssubcat(\"subcatname\")%></a><p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\"></font>
</p>

<font face=\"Verdana\"> </font>
</td>
</tr>

<%
rs.MoveNext
Wend
%>
</TABLE>

</div>

<% rs.close
Conn.Close
set Conn = nothing
%>
<CENTER>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">&nbsp;</p>
</CENTER>
<center>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">
</p>
</center>
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2002 - 21:40 #11
jeg er stadig ikke helt med - har du et sted man kan se eksempelt?
Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 21:44 #12
keysersoze -->> 2 sek
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2002 - 21:44 #13
hmm.. så prøv med dette:

<%  Response.Cookies(\"tgDate\") = now()%>
<% Response.Buffer = True %>
<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
<center>
<%
Conn_String = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"link.mdb\")
Set Conn=Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open Conn_String
sql = \"select * from cat order by cat\"
set rs = Conn.Execute (sql)
%>
<div align=\"left\">
<table border=\"0\" width=250 cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\">
<%
  While NOT rs.EOF
%>
<tr>
<TD ALIGN=LEFT VALIGN=top><font face=\"Verdana\" size=1><b><%=rs(\"cat\")%> </a></b></font>

<%
ParentID = rs(\"id\")

sqlcount = \"SELECT count(url) FROM link2 where parentid=\'\" & rs(\"id\") & \"\' and show=yes\"
Set RScounts = Conn.Execute(sqlcount)

rcounts = RScounts(0)
Response.Write \"<br>\"
subsql = \"SELECT top 3 * FROM subcat where catID=\'\" & ParentID & \"\' order by subcatname\"

set rssubcat = conn.Execute(subsql)
count = rssubcat.RecordCount
count = 1
%><font face=\"Verdana\"> </font>

<font face=\"Verdana\" size=1><a href=\"showlink.asp?CatID=<%=rssubcat(\"subcatID\")%>&parentID=<%=rs(\"id\")%>&parentname=<%=server.urlencode(rs(\"cat\"))%>&Subname=<%=server.urlencode(rssubcat(\"Subcatname\"))%>\"><%=rssubcat(\"subcatname\")%></a><p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\"></font>
</p>

<font face=\"Verdana\"> </font>
</td>
</tr>

<%
rs.MoveNext
Wend
%>
</TABLE>

</div>

<% rs.close
Conn.Close
set Conn = nothing
%>
<CENTER>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">&nbsp;</p>
</CENTER>
<center>
<p style=\"margin-top: 0; margin-bottom: 0\">
</p>
</center>
Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 21:46 #14
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2002 - 21:48 #15
den sidste findes ikke...
Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 22:05 #16
jo den sidste finden, den virker bare ikke
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2002 - 22:08 #17
nu kan jeg slet ikke se nogle af dem
Avatar billede sonoxdk Nybegynder
05. januar 2002 - 22:26 #18
det burde du kunne
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2002 - 22:40 #19
den første side virker fint nu - men jeg kan (stadig) ikke se http://80.62.254.166/serveroutput/