Avatar billede borf Nybegynder
05. januar 2002 - 16:23 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg kører på en server?

Jeg har en IBM p2 300 mhz server med 128 ram i, og jeg skal køre nyt styresystem ind, men ved ikke hvilket jeg kan bruge. Jeg har problemer med mit scsi kort til scanneren i win2000 og nt. driveren virker ikke helt godt. det er SYM etellerandet. Jeg kan ikke køre USB over NT da det ikke understøtter det. Serveren skal bruges til filserver(vigtigt) og til printserver. Jeg skal os bruge scanneren der på (skal ikke deles over netværket)
Jeg er villig til at give 70 point for et svar jeg kan bruge.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. januar 2002 - 16:57 #1
du overtræder Ekspertens regler med alle de spørgsmål du har oprettet, kun for at henvise til dette...

Jeg giver derfor ingen hjælp..

NanoQ
Avatar billede farout Nybegynder
05. januar 2002 - 16:58 #2
brug 2k og invister 400.- i en billig adaptec scsi controller
sej løsning ikk ? :o)
Avatar billede borf Nybegynder
05. januar 2002 - 16:58 #3
For helvede..  der er jo ingen inde i den kategori alligevel..
Avatar billede borf Nybegynder
05. januar 2002 - 16:59 #4
heh farout.. Jeg har ingen penge.. desværre ;)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
05. januar 2002 - 17:04 #5
ingen forbindelse til mit ?, borf. andet styresystem.
Du har også minimum 3 ? i det her.
Avatar billede k_s Nybegynder
05. januar 2002 - 17:48 #6
anmeldet til admin kl. 17:45
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. januar 2002 - 18:18 #7
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=borf&i1=0&i2=0&i3=0&i4=1&i5=0&i6=0&i7=0&i8=0&i9=0&i11=0&i12=0&i13=0

Fatter du bare ikke at man ikke skal oprette flere spørgsmål? Det er ok at flytte et spørgsmål - men ikke at masse henvise på den måde du gør!

Jeg er lige om folk kalder dette en henvisning og ikke et spørgsmål. Når du trykker på knappen \"Opret spørgsmål\" - så opretter du et nyt spørgsmål.
Avatar billede farout Nybegynder
05. januar 2002 - 18:53 #8
Rolig nu tøser man må heller ikke gå over for rødt vel, hvis manden er desperat for at få løst sit problem så er det jo forsteligt nok ikk

så fald lidt ned (i er vel ikke stikkere ?)
Avatar billede farout Nybegynder
05. januar 2002 - 18:55 #9
Nå men hvis du har problemer med at få en driver der funker til w2k så gætter jeg på at problemet bliver værre i xp men det eneste jeg kan sige er at det jo kan være en hel række problemer, jeg vil opfordre dig til at kigge lidt i ms technet og se om ikke der er andre der har haft samme problem
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. januar 2002 - 19:16 #10
Jeg går ud fra jeg er én af de \"tøser\" ... jeg tager det helt roligt. At folk ikke kan læse / forstå - det kan de jo ikke gøre for.
Avatar billede megabad Nybegynder
05. januar 2002 - 20:52 #11
du er da for DUM skal du ikke hedde(DUMduck)
Avatar billede borf Nybegynder
05. januar 2002 - 21:01 #12
Well.. De \"tøser\" har jo ret.. Jeg dummede mig lidt. Kan man lukke et spørgsmål eller slette det på nogen måde? Så gør jeg nemlig det. Jeg undskylder.
Avatar billede summer Mester
05. januar 2002 - 21:04 #13
farout, det er såmænd unødvendig, at kalde nogen for stikkere. Hvis du læser Ekspertens regler, har brugerne PLIGT til at anmelde misbrug.
Avatar billede farout Nybegynder
05. januar 2002 - 21:07 #14
jaja det er også din borgerpligt at anmelde dig selv hvis du kører 55 i 50 zone
Avatar billede borf Nybegynder
05. januar 2002 - 21:12 #15
Hehe, jeg kan godt se hvad det er farout mener, men jeg har jo egenligt overtrådt nogle regeler..
Avatar billede farout Nybegynder
05. januar 2002 - 21:19 #16
ja fy for søren du skulle skamme dig skulle du :o)
Avatar billede borf Nybegynder
05. januar 2002 - 21:26 #17
hehe
Avatar billede summer Mester
05. januar 2002 - 23:00 #18
farout og borf, mon ikke vi skal holde os til det det drejer sig om - Eksperten.dk. Sådan et par \"anarkister\" som jer, er med til at ødelægge respekten for en seriøs Ekspert. Jeg håber k_s anmeldelse til admin. fører til I bliver slettet.
Avatar billede farout Nybegynder
05. januar 2002 - 23:19 #19
lol ja sikke noget husk at du ikke må gå over for rødt eller kører mere end hastighedsbegrænsningerne tillader resten af dit liv.
eller med andre ord borf viste ikke at det var ulovligt så mine indlæg er en ironisk reaktion på jeres overreaktioner.
Avatar billede summer Mester
05. januar 2002 - 23:44 #20
Da du hele tiden snakker uden om Eksperten, bliver jeg så nødt til at gøre dig opmærksom på, at som borger i Danmark er din pligt at kende lovene. Dine tilbagevendende bemærkninger om hastighedsbegrænsninger kan du stoppe et vist sted hen. borf er utallige gange blevet gjort opmærksom på reglerne. I starten på en pæn måde, men han VIL ikke følge Ekspertens regler, derfor ender det anmeldelsen.
Avatar billede farout Nybegynder
06. januar 2002 - 01:29 #21
Gør hvad du vil hvis du mener at du får noget ud af det jeg er frameldt denne debat
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2002 - 03:00 #22
Jeg vil ikke kommentere folk som kalder mig navne.. de er jo lidt bagud i udvilklingen! :) Det er noget små børn og fodboldtsfans gør.

Hvilket SCSI kort er det der er i serveren? Du nævner både Windows 2000 og NT.. regner med at du skal bruge Windows 2000 - da dette er det nyeste. Og som du selv siger, så understøtter det også USB - og så kommer du ud over SCSI problemet. Dog vil jeg anbefale at du opgradere til 256 MB ram eller mere.

Kan det passe at SCSI kortet hedder noget med Symbios? Har du et model nummer?
Avatar billede summer Mester
06. januar 2002 - 10:34 #23
At farout opfører sig som han gør, er lidt svært at bære over med. Han har trods alt deltaget på Eksperten i næsten 2 år.
Til dig  borf, du har \"kigget\" med i godt 3 mdr. Så må du altså snart til at forstå, at du må efterkomme en henstilling om at følge reglerne. Du har jo haft god tid til både at læse reglerne og lægge mærke til hvordan sitet fungerer.
Avatar billede borf Nybegynder
07. januar 2002 - 11:45 #24
summer du er da dummere end vådt hash? Jeg har fået det afvide EN FUCKING gang at jeg ikke må gøre sådan her,, Jeg var ubevist mht til regelerne. Bare luk røven med det fis der! Jeg har sagt at jeg gerne vil lukke spørgsmålet MEN DER ER JO INGEN DER HAR FORTALT MIG HVORDAN JEG GØR OG EVT OM JEG KAN!
Avatar billede borf Nybegynder
07. januar 2002 - 11:48 #25
goulduck - Endelig en med lidt fornuft.. Det kan meget godt passe det er Symbios.. kan ikke huske modelnummert, men det fulgte med til en HP Deskjet scanner..
Avatar billede summer Mester
07. januar 2002 - 12:23 #26
borf, jeg vælger at overhøre din svinske udtalelser om mig, selv om det er nok til at få dig smidt ud af Eksperten - een gang mere af samme skuffe, så har du selv bedt om det.
Hvis du ikke kunne finde ud af at lukke et spm. havde du vel lov at spørge, hvis du var interesseret.  Men her er fremgangsmåden:
Klik på dit Brugernavn - borf - foroven til venstre> Klik på de spm. du vil have lukket og som ikke er besvaret> et efter et skriver du i tekstfeltet \"Lukket\" og klikker på svar> Når du så ser det, går du bare ned og acc. dit eget spm. og til de point du har skrevet øverst til højre.
Venlig hilsen
summer
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2002 - 12:46 #27
Kan du ikkke åbne maskinen og se hvad der står ... det er ustyrlig meget nemmere at finde den rette driver på den måde.

Hvis der står noget med Asus på kortet så få også dette model nummer med. Jeg ved nemlig at Asus bruger Symbios chip til deres SCSI controllere.
Avatar billede borf Nybegynder
07. januar 2002 - 16:29 #28
summer - Jamen det er jeg da ligeglad med! Du siger at jeg utallige gange har fået advarelser, men det har jeg jo ikke. Jeg har fået en denne ene gang. Hvad er din grund til at lyve om sådanne ting?
Avatar billede borf Nybegynder
07. januar 2002 - 16:32 #29
Lukket
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2002 - 16:40 #30
Nå...
Avatar billede peter_admin Nybegynder
08. januar 2002 - 11:51 #31
Brugeren Borf er slettet - alle henvisningerne til dette spørgsmål er også slettet - Admin