Avatar billede zimme Nybegynder
19. april 2000 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASPMail laver quoted-printable encoding!!

Hej!

Hvordan får jeg ASPMail til at holde op med at lave quoted-printable encoding? Det er kun ved denne mail, den gør det - ved andre mails fra samme side, sker det ikke - hvorfor??

Emailen der genereres, og koden er indsat nedenfor.

Alle domregis er variabler der er sat tidligere.

----START EMAIL----
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Hermed bekr=E6ftelse af Deres ordre p=E5 f=F8lgende dom=E6ne:
Vi takker mange gange for Deres ordre,
og vil vende tilbage snarest.

Hvis De har sp=F8rgsm=E5l, er De velkommen til at kontakte os.

Med venlig hilsen
-----SLUT EMAIL------

------START KODE---------

%Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
  Mailer.FromName = "Simon Thoustrup"
  Mailer.FromAddress = "thoustrup@get2net.dk"
  strMailHost = "smtpserver.get2net.dk"
  Mailer.RemoteHost = strMailHost
  Mailer.AddRecipient "Simon Thoustrup", "thoustrup@get2net.dk"
If Len(Domregis1) > 3 AND (Len(Domregis2) > 3 OR Len(Domregis3) > 3 OR
Len(Domregis4) > 3 OR Len(Domregis5) > 3) then
  Mailer.Subject = "Bestilling af domæner UDEN Webhotel!" & Chr(13) &
Chr(10)
else
  Mailer.Subject = "Bestilling af domæne UDEN Webhotel!" & Chr(13) & Chr(10)
End if
  Mailer.CharSet = 2
  strBody = "Hermed bekræftelse af Deres ordre på følgende "
If Len(Domregis1) > 3 AND (Len(Domregis2) > 3 OR Len(Domregis3) > 3 OR
Len(Domregis4) > 3 OR Len(Domregis5) > 3) then
  strBody = strBody & "domæner: " & Chr(13) & Chr(10)
else
  strBody = strBody & "domæne: " & Chr(13) & Chr(10)
end if
If Len(DomainNavn1) > 3 then
  strBody = strBody & DomainNavn1 & Chr(13) & Chr(10)
End if
If Len(DomainNavn2) > 3 then
  strBody = strBody & DomainNavn2 & Chr(13) & Chr(10)
End if
If Len(DomainNavn3) > 3 then
  strBody = strBody & DomainNavn3 & Chr(13) & Chr(10)
End if
If Len(DomainNavn4) > 3 then
  strBody = strBody & DomainNavn4 & Chr(13) & Chr(10)
End if
If Len(DomainNavn5) > 3 then
  strBody = strBody & DomainNavn5 & Chr(13) & Chr(10) & Chr(13) & Chr(10)
End if
  strBody = strBody & "Vi takker mange gange for Deres ordre," & Chr(13) &
Chr(10)
  strBody = strBody & "og vil vende tilbage snarest." & Chr(13) & Chr(10) &
Chr(13) & Chr(10)
  strBody = strBody & "Hvis De har spørgsmål, er De velkommen til at
kontakte os." & Chr(13) & Chr(10) & Chr(13) & Chr(10)
  strBody = strBody & "Med venlig hilsen" & Chr(13) & Chr(10) & Chr(13) &
Chr(10)
  Mailer.BodyText = strBody
if Mailer.SendMail then
  response.redirect("faktura.asp?" & nvq)
  else
  Response.Write "<br>En fejl er opstået under behandlingen af Deres
ordre.<br>"
  Response.Write Mailer.Response
  end if
%>
Avatar billede jgc Nybegynder
19. april 2000 - 15:15 #1
Bare et gæt: Var der også udvidede tegn (æøå) i subject på dine andre mails?
Avatar billede zimme Nybegynder
21. april 2000 - 18:28 #2
Du har ret!
Avatar billede jgc Nybegynder
22. april 2000 - 12:21 #3
Du må selv afgøre om ovenstående er nok til et svar. Jeg kan desværre ikke give dig en løsning - udover selvfølgelig at undlade udvidede tegn i subject.
Avatar billede zimme Nybegynder
22. april 2000 - 18:41 #4
Ja - det var jo en dum lille indlysende fejl, men eftersom du kom med løsningen, skal du da også have pointene!

Mvh
Simon