Avatar billede romme Nybegynder
05. januar 2002 - 12:15 Der er 12 kommentarer

Detikeret server

Vi går med en ide om at begynde at udleje detikeret server, fuldt konfigureret lige klar til at gå i gang med at bruge.
D.v.s. de vil indeholde Windows 2000 Server med IIS og valgfri remote software.

Det er tænkt at serverne som standard skal indeholde :
- En fast IP
- Fri dansk trafik
- 2x 18GB diske i spejl (RAID 0)
- Min. PIII 1GHz
- Min. 256 MB RAM
- Placeret i DK, tæt på DIX
- I afkølet serverrum med UPS
- 2x 150MBit linie + backup

Prisen vil ligge på ca. kr. 1.000 - 1.200 pr. mrd. inkl. alt.

Spørgsmålet til folket er så.... er der et markedet for det ? Og er prisen god ?
Avatar billede 12tri Nybegynder
05. januar 2002 - 12:18 #1
Jo efter min mening ser det fornuftigt ud, men jeg har ikke meget forstand på det. Men jeg lytter lige med her :-)

Morten
Avatar billede maxium Novice
05. januar 2002 - 12:22 #2
kender en del der har lejet server (dyre og lidt dårliger) så prisen er ok og du kan godt tjæne en del på det
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. januar 2002 - 12:24 #3
Det er normalt at have én harddisk til styresystemet, og én til hjemmesiderne - det skulle du nok også overveje. Men det er i hvert fald billigt.
Avatar billede vistodk Nybegynder
05. januar 2002 - 12:34 #4
kodeordet er  \"- Fri dansk trafik\"  hvad med os der har stor uden lands gennemstrømning?

se denne som jeg overvejer at skifte til (har Telia lige nu)
http://www.bluewebhouse.dk/webhosting/webserver.htm
Avatar billede romme Nybegynder
05. januar 2002 - 13:26 #5
Vi kan desværre ikke tilbyde fri udenlandsk trafik, da det er dyrt.
Prisen vil være inkl. ca. 5Gb udenlandsk trafik pr. mrd.
Ekstra trafik kan købes, og vi undersøger p.t. prisen på dette.
Avatar billede romme Nybegynder
05. januar 2002 - 13:32 #6
Vi overvejer også at lave en model hvor man selv kommer med serveren. D.v.s. vi levere forbindelsen til nettet + en fast ip.

Her vil jeg forvente en pris på kr. 800 - 950.
Avatar billede proboss Nybegynder
05. januar 2002 - 14:33 #7
Det lyder rigtigt godt ud over at det ville være en meget dårlig forretning for dig.

Serveren som du henviser til vil ligge på en pris på ca. 8 til 9.000.00 der ud over kommer der 2 150 mbit linier jeg ved at et 2 mbit koster omkring 15 til 18.000 pr.måned  det vil sige at du skal op og have udlejet over 100 servere som udgangs punkt det holder ikke.

sorry det er ikke for at være negativ men enten skal prisen væsendligt op eller også skal linierne langt ned i hastighed ned til omkring 2mbit og så et oprrttelse gebyr på omkring 3000 så begynder det at se fornuftigt du

//proboss
Avatar billede romme Nybegynder
05. januar 2002 - 14:48 #8
Det er da dejligt der er nogle der bekymre sig om os ;o)

Men priserne er faktisk gode nok, kan måske komme til at svinge 100-200 kr., men det er den pris vi forventer at tage hvis det viser sig at der er kunder nok.
Og vi snakker ikke over 100 udlejet servere.... selv om det jo ville være lækkert ;o)

Hvis vi var sikret 10 kunder, så gik vi i luften med det samme :o)

Det skal siges at linierne er 150Mbit linier, der er droslet ned til 45Mbit indtil der behov for mere båndbrede. Og hvis/når der er det, så bliver der skruet op.
Avatar billede proboss Nybegynder
05. januar 2002 - 15:02 #9
Jeg vil da meget gerne vide hvem der udbyder 150mbit linier til jer for til den pris vil jeg gerne være med.

Blandt de største i danmark er Uni2 har en 134mBit linie det er norderns største udbyder

så er der Globlaone de har en 100mbit tror faktisk  kun det er teleDanmark der kan komme op på 150mbit og det tivler jeg på og vis de gør har jeg aldrig hørt noget hos teleD der er billigt

hehe men det er ikke for at tisse på din sukker mad men hvis det var så billigt hvorfor har scannet så ikke sådan en linie eller dandomæne osv.

//proboss
Avatar billede romme Nybegynder
05. januar 2002 - 15:17 #10
Der er flere Danske udbydere der har 150Mbit linier lagt ind.
De fleste har dog som os neddruslet dem til en lavere hastighed, indtil der opstår et behov for mere båndbrede.

Hvorfor der ikke er andre der laver samme tilbud, kan jeg jo ikke svare på :o)
Avatar billede virus Nybegynder
05. januar 2002 - 15:41 #11
siger j nogen noget ;o)
Avatar billede jnj79 Nybegynder
01. februar 2002 - 22:28 #12
Jeg vil prøve på ikke få dette til at lyde negativt.

Men jeg har selv nogle servere som jeg har flyttet fra server-rum til server-rum igennem de sidste 3 år. Jeg har selv igang med at bygge et server-rum og har derfor undersøgt priser på båndbredde hos rigtig mange ISP udbydere. Hvis du kan få en 45 Mbit linie for 9000 kr. pr. måned inkl profit til dig, så vil jeg meget gerne lave forretning med dig hvis dit server-rum opfylder krav som brandslukning, nødstrøm, aicon hævet gulv, alarm etc. Fordi jeg kan absolut ikke få det til priser som blot er inærheden af dette.

Jeg må dog sige at jeg tvivler meget på dit data, men muligvis kan du komme med noget som vil vende det.

PS jeg har 2 rack skabe, og ca. 7 servere, fra marts måned.

Du skulle vel ikke have den vilde og usmarte plan at opbevare det på et kollegie værelse på DTU i Lyngby, kom blot til at tænke på det da du skiver at du ligger tæt op ad DIX. Hvis det er dette så vil du få store ploblemer da det er staten der ejer disse linier, og de er nok ikke specielt interesseret i at du skal tjene penge på deres linier.

Eller er det blot linier fra UNI2?

Med velig hilsen
Jacob Jensen