Avatar billede pumb Nybegynder
05. januar 2002 - 00:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af bitrate til video på nettet

Hej venner,

Jeg har en del video om byggeprojekter som jeg har overført ind på harddisken og vil sætte dem på en internetside. Dette er heller ikke problemet - men jeg kan ikke ændre bitraten, så når man henter den via isdn eller k56, så hakker det, fordi den loader for langsomt. Hvilket program kan jeg ændre bitraten med???

Jeg har Studio DV 500+ med Adobe Premiere 6.0, dog er det stadig en fejl da xp versionen endnu ikke fungere af Studio softwaren til kortet.

Håber nogle kan hjælpe, så jeg kan uploade videoerne til isdn og k56 folket :)
Avatar billede dexxa Nybegynder
05. januar 2002 - 01:56 #1
Så vist jeg ved, er det nemmest hvis din server/udbyder af webhotel understøtter eksempelvis RealVideo Streaming, for så kan serveren sørge for det hele...
Avatar billede pumb Nybegynder
05. januar 2002 - 11:11 #2
det gør den desværre ikke. Jeg har kodet det til vindows mediaplayer.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 16:44 #3
Det du skal gøre er at konvertere dine avi filer til mpeg1 - det kan du gøre med et program som tmpgenc - som du kan læse mere om her:

www.tmpgenc.com

Når du så konvertere filen til mpeg sætter du bitraten og her kan du roligt gå til omkring 800 -desuden akn du sætte opløsningen (størrelsen) på billedet. Her kan du arbejde i det der hedder en kvart (Alm. tv er 720x576) så har du noget at gå ud fra.

Der findes nautirligvis også andre programmer - men dette her er fremgangsmåden.

Derefter ligger du et link til din fil, således at man skal klikke det for at downloade denne - ellers vil den sandsynligvis begynde at streame ved mange maskiner - altså afspille før end hele filmen er hentet ned.

Det er også muligt at du, i dit tilfælde hvor der arbejdes med byggeprojektor, skal køre med hele 1500 i bitrate for at få en mere præcis engivelse med det kan du jo forsøge dig frem til!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 11:43 #4
sker der noget, har du fået løst problemet eller skal du have noget mere assistance?
Avatar billede pumb Nybegynder
08. januar 2002 - 14:51 #5
jeg har desværre ikke fået prøvet tmpgenc endnu - men vil det sige at videoen ikke afspilles \"live\" - men alene kan  afspilles når den er downloadet?
Det er vigtigt at den kan afspilles online - uden først at downloade filen for så senere at afspille den.
Avatar billede ottosten Nybegynder
08. januar 2002 - 16:13 #6
Hvad med at prøve Windows Medeia Encoder 7 som du finder gratis på Microsofts hjemmeside.
Den er så vidt jeg ved konstrueret netop til dit formål.
Held og lykke
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 16:18 #7
Med en almindelig mpeg, sker det pr. automatik - altså at den afspilles - jeg fortalte dig blot hvordan du kunne undgå det!

Så det behøver du ikke nogle specielle programmer for at kunne!
Avatar billede pumb Nybegynder
17. januar 2002 - 22:24 #8
Tak det virkede - men jeg kunne godt tænke mig nogle flere valgmuligheder i justeringen af bitraten - de er forud defineret i encoder.
Avatar billede ottosten Nybegynder
18. januar 2002 - 14:50 #9
Det glæder mig du kunne bruge svaret.
Hvis du i Media Encoder 7 følger Wizard\'en kan du, når du skal vælge profil, trykke på knappen \"Create and manage profiles\" og der vælge din egen bitrate m.v.