Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

sende videre....

Hej...

Hvordan kan jeg lave så hvis en bruger fx skriver. videre.dk/mitbrugernavn så den sender en videre til fx. videre2.dk/mitbrugernavn `?

er der nogen som har en pæn løsning ?
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. januar 2002 - 22:18 #1
hvor skrive brugeren det? i adresse linien?
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:18 #2
ja, i adresse linien.- det glemte jeg at skrive. hehe
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. januar 2002 - 22:21 #3
Hvad er det du vil havde? en anden løsning på hvordan brugeren kommer fra videre.dk/brugernavn til videre2.dk/brugernavn?

Eller hvad.
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:24 #4
altså....

vi siger at mine brugere tror min side ligger på videre.dk men den ligger i virkeligheden på videre2.dk

også har jeg et framesæt i videre.dk\'s index fil. som viser videre2.dk\'s index fil. Også vil jeg gerne have at når en bruger skriver videre.dk/mitbrugernavn henter den siden i framesættet fra videre2.dk/mitbrugernavn

Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. januar 2002 - 22:26 #5
noget i denne stil??
denne fil skal kaldes index.php

<?
if ($HTTP_HOST == \"videre.dk/mitbrugernavn\" ||
    $HTTP_HOST == \"www.videre.dk/mitbrugernavn\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.videre2.dk/mitbrugernavn\">\');
    }

else    {
    include(\'startside.php\');
    }
?>
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:28 #6
vil det virke ? vil serveren ikke bare tro at mappen /mitbrugernavn ikke findes på server ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. januar 2002 - 22:31 #7
du skal naturligvis indsætte dine filer og mapper som passer til det du skal videresende til, og det er desuden en forudsætning at din server har wild-card DNS, glemte at sige der før
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:32 #8
Det bedste og nemmeste er nok at bruge Apache mod_rewrite.
Jeg bruger det fx. på min hjemmeside (eller brugte, da jeg havde en). Jeg har stjerne-alias på mit domæne, så min hjemmeside kommer frem næsten uanset hvilket subdomæne man bruger.

Hvis du så fx. går ind på http://foo.bar.myplace.dk/foo/bar.php så vil den automatisk flytte dig til http://myplace.dk/foo/bar.php - altså kun domænet er ændret. stien, filnavnet osv. beholdes.

Er det sådan noget du vil?
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:42 #9
nej ikke helt.....

Se. www.newbee.dk har en service hvor man kan oprette hjemmeside. deres oprindelige hotel ligger hos wannafind men de fatter ingen ting. så har de flyttet siden til friserverplads.dk men vi har det problem at brugerne som er oprettet på friserverplads\'s server bliver nød til at skrive denne adresse: www.friserverplads.dk/newbee/brugernavn men så vil vi have at man skal kunne skrive www.newbee.dk/brugernavn
newbee.dk skal så sende en videre til www.friserverplads.dk/newbee/brugernavn det kan lade sige gøre men hvordan ? med htaccess ?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:47 #10
Det er også nemt nok med mod_rewrite. :)

Og du kan godt bruge mod_rewrite via .htaccess - spørgsmålet er, om hotellet tillader det?
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:48 #11
det ved jeg ikke...men wannafind.dk svare ikke på vores mails eller noget.
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
04. januar 2002 - 22:49 #12
kan du ikke skrive hvordan man gør ?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. januar 2002 - 23:22 #13
Du kan prøve med dette:
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.friserverplads.dk/newbee/$1 [R=301]

301 er \"Permanently moved\", så vidt jeg lige husker.
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
22. januar 2002 - 18:15 #14
hvor skal jeg bruge det ? altså det må jo skulle køres et sted for at få det til at virke....
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
08. februar 2002 - 23:44 #15
tja...ligemeget nu!!