Avatar billede jorgenbent Nybegynder
04. januar 2002 - 16:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

highligt bestemte ord

Hejsa! i eksperter derude!!

Jeg skal have lavet et include script der på en given side erstatter nogle bestemte ord med nogle bestemte hyperlinks. det vil sige hvis man har en tekst hvor ordet \"eksperten\" indgår, kan man klikke på ordet og gå direkte til www.eksperten.dk.

I scriptet skal der og indgå op til flere ord som f.eks.

eksperten = www.eksperten.dk
asp = www.asp.dk
bent = www.bent.dk

håber der er nogle der kan hjælpe - jeg har kigget på nedenstående scripts men kan ikke få det til at fungere med ord..

<%
function autoHighlight(tekst)
    Dim ordArray, i, strEnd

    tekst = tekst & \" \"
    ordArray = Split(tekst, \" \") \'Strengen deles i ord med [space] som adskiller

    For i = 0 to UBound(ordArray) - 1

        punktum = InStr(ordArray(i), \".\")

        If punktum Then
            If NOT Mid(ordArray(i), punktum, 1) = \".\" Or NOT Mid(ordArray(i), punktum, 1) = \" \" Then

                \'Her fjernes sidste tegn hvis det er andet et et bogstav eller \" / \", og tegnet gemmes i strEnd til senere indføresel
                If (Asc(Right(ordArray(i), 1)) >= 65 And Asc(Right(ordArray(i), 1)) <= 90) Or (Asc(Right(ordArray(i), 1)) >= 97 And Asc(Right(ordArray(i), 1)) <= 122) Or (Asc(Right(ordArray(i), 1)) = 47) Then
                    \'Do Nothing
                Else
                    strEnd = Right(ordArray(i), 1)
                    ordArray(i) = Left(ordArray(i), Len(ordArray(i)) - 1)
                End If

                \'Hvis linket er til en e-mail adresse, skal \"mailto:\" tilføjes
                If InStr(ordArray(i), Chr(64)) Then
                    ordArray(i) = \"<a href=\'mailto:\" & ordArray(i) & \"\'>\" & ordArray(i) & \"</a>\"
                End If

                \'Kigger på hvilken type link der er tale om
                Select Case Left(ordArray(i), 5)
                    Case \"http:\"
                        ordArray(i) = \"<a href=\'\" & ordArray(i) & \"\'>\" & ordArray(i) & \"</a>\"
                    Case \"news:\"
                        ordArray(i) = \"<a href=\'\" & ordArray(i) & \"\'>\" & ordArray(i) & \"</a>\"
                    Case \"ftp:/\"
                        ordArray(i) = \"<a href=\'\" & ordArray(i) & \"\'>\" & ordArray(i) & \"</a>\"
                    Case \"file:\"
                        ordArray(i) = \"<a href=\'\" & ordArray(i) & \"\'>\" & ordArray(i) & \"</a>\"
                    Case Else \'hvis ikke er andet er specificeret skrives http:// foran
                        ordArray(i) = \"<a href=\'http://\" & ordArray(i) & \"\'>\" & ordArray(i) & \"</a>\"
                End Select

                ordArray(i) = ordArray(i) & strEnd
            End If
    Next

    finish = Join(ordArray, \" \")

    autoHighLight = finish

End function
%>
Avatar billede cool_casper Nybegynder
04. januar 2002 - 16:18 #1
str_tekst = \"Og når man bruger Max Payne\'s MaxEd Editor, kan man...\"
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
        strSQL = \"SELECT * FROM udbyt\"
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"udbyt.mdb\")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

If NOT rs.EOF then
    Do While Not rs.EOF

    str_tekst = Replace(str_tekst, rs(\"URL\"), rs(\"Name\"))

    rs.MoveNext
    Loop
Else
Response.Write \"Der var ikke noget at udskifte..!\"
End If

Response.Write str_tekst

Den kan du bruge... Du skal bare lige lave en db til det. Du kan evt. selv putte det ind i en funktion!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
07. januar 2002 - 15:16 #2
Thx for poinz!