Avatar billede arnor Nybegynder
04. januar 2002 - 13:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mouseover

Hej

Er der nogen der ved om man kan lave mouseOverí HTML/DHTML?

Hvis mulig så hvordan?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2002 - 13:51 #1
<a href=\"\" onmouseover=\"alert(\'over\')\" onmouseout=\"alert(\'ude igen\')\">måske det ville være rart at vide hvad der skal ske</a>

/Nikolaj
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2002 - 13:54 #2
det kan sagtens lade sig gøre - hvordan afhænger lidt af hvad du skal med det... et eks;

<script>

function highlight(which,color){
if (document.all||document.getElementById)
which.style.backgroundColor=color
}
</script>

<p align=\"center\"><font face=\"arial\" size=\"-2\">This free script provided by</font><br><font face=\"arial, helvetica\" size=\"-2\"><a href=\"http://wsabstract.com\">Website Abstraction</a></font></p>

<a href=\"http://wsabstract.com/\" onMouseover=highlight(this,\'yellow\') onMouseout=\"highlight(this,document.bgColor)\">Website Abstraction Free JavaScripts</a>
Avatar billede arnor Nybegynder
04. januar 2002 - 13:57 #3
Hej tak for jeres svar, men pointen er at jeg vil prøve at slippe for at bruge script.

Tvivler på det er muligt men ville gerne tjekke.
Avatar billede arnor Nybegynder
04. januar 2002 - 13:58 #4
Den skal bare vise text mens musen er over et felt
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2002 - 13:58 #5
onmouseover er en javascript eventhandler, så du kan på ingen måder slippe for at bruge lidt scripting :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2002 - 14:00 #6
Hvis den skal vise lidt text er følgende en god løsning der virker i 4.0 browsere og frem :))

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<script language=\"javascript\">
ns4 = (document.layers)? true:false
ie4 = (document.all)? true:false
ie5 =(document.getElementById)? true:false
ns6 = (document.getElementById && !document.all)?true:false;

function over(id){
if (ns4){
document.layers[id].visibility = \"show\"
}else if (ns6) {
document.getElementById(id).style.visibility = \"visible\";
} else if (ie5) {
document.getElementById(id).style.visibility = \"visible\";
}else if (ie4) {
document.all[id].style.visibility = \"visible\";
    }

function ud(id){
if (ns4){
document.layers[id].visibility = \"hide\"
}else if (ns6) {
document.getElementById(id).style.visibility = \"hidden\";
} else if (ie5) {
document.getElementById(id).style.visibility = \"hidden\";
}else if (ie4) {
document.all[id].style.visibility = \"hidden\";
    }

</script>
</head>

<body>
<a href=\"#\" onMouseover=\"over(\'lag\')\" onMouseout=\"ud(\'lag\')\">kuk</a>

<div id=\"lag\" name=\"lag\" style=\"position: absolute; left:50; top:50; width: 200; height:100; z-index: 3; visibility: hidden\">Denne tekst vises n&aring;r der klikkes</div>

</body>
</html>

Måske ikke helt hvad du havde håbet på, men det fungerer fint.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. januar 2002 - 13:33 #7
Håber du fik det til at virke ellers må du spørge igen og tak for point :))

/Nikolaj