Avatar billede mola Nybegynder
18. april 2000 - 13:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

shoppingcart

Jeg er i gang med at lave en online butik...

Jeg behøver nu hjælp til, at kunne hive varene ud fra en db OG ud for hver vare, skal der være en "KØB" knap. Klikker man på den, skal varen så blive lagt ned i en indkøbskurv.

Når man så er færdig med at handle, skal man så kunne klikke på en "bestil" hvorefter man skal indtaste kundeoplysninger og så bekræfte bestillingen med en e-mail.
Avatar billede stoffer Nybegynder
18. april 2000 - 15:22 #1
Vis os noget kode som vi kan hjælpe med. Jeg laver i hvert fald ikke hele gratis løsninger ;)
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:26 #2
Jeg kan skaffe en!!!!
Den kommer til at fylde et par linier
Øhh det bliver altså et helt shop system som du kan ændre på!!
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:38 #3
<---("Start = index.asp")--->

<!-- #include file="info.asp" -->

<html>

<head>

<title>e-Neklt</title>
</head>

<frameset rows="5*,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
  <frame name="overst" src="sida.asp" scrolling="auto" target="underst">
  <frame name="underst" src="korg.asp">
  <noframes>
  <body>

  <p>På den här sidan används ramar som inte stöds av din webbläsare.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:39 #4
<---("Start = info.asp")--->

<!-- Shop BlaD 1.0 -->
<!-- LICENSNUMMER: #######                -->
<!-- EMAIL ADRESS: ####@####.##                          -->
<!-- *** Page info & Copyright notice********************* -->
<!-- Copyright Cyigen, 1999 -->
<!-- *********************************************************************** -->
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:40 #5
<---("Start = kassa.asp")--->

<%
response.cookies("varor").expires=now+10
v=request.querystring("vara")
p=request.querystring("pris")
a=request.querystring("antal")

if v <> "" then
antal=request.cookies("varor")("antal")+1
response.cookies("varor")("antal")=antal
response.cookies("varor")("pris")=request.cookies("varor")("pris")+(cint(p)*a)
response.cookies("varor")("varor")=request.cookies("varor")("varor")+(v)+(" antal: " & a & " st.") & "<br>"
end if
response.write("<font face=""VERDANA"" size=""2"">")

response.write("<p><font size=""3""><b>Du har nu följande i din varukorg:</b><font size=""2""><br><br>")

response.write(request.cookies("varor")("varor") &"<BR>")

response.write("<p>Det finns totalt <b>" & request.cookies("varor")("antal") &" st</b> vara/or i din korg.<br>")
response.write("<b>TOTALT PRIS: " & request.cookies("varor")("pris") & " kr.<br>")
response.write("<b>TOTALT PRIS MED FRAKT (25 kr): " & request.cookies("varor")("pris")+(cint(25)) & " kr.")

%>
<form method="POST" action="konfirm.asp">
<input type="hidden" name="T1" size="20" value="<%=request.cookies("varor")("varor") & "<p> Total pris: " & request.cookies("varor")("pris") & "(Inkl. frakt " & request.cookies("varor")("pris")+(cint(25)) & " )"%>">

  <table border="0" width="41%">
    <tr>
      <td width="34%">Namn </td>
      <td width="66%"><input type="text" name="namn" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%">Adress </td>
      <td width="66%"><input type="text" name="adress" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%">Postadress</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="postadress" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%">Postnummer</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="postnummer" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"></td>
      <td width="66%"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%">Telefonnummer</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="telefon" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%">Email</td>
      <td width="66%"><input type="text" name="email" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%"></td>
      <td width="66%"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="34%">Betalningssätt</td>
      <td width="66%"><input type="radio" value="faktura" name="betal" checked>Faktura <input type="radio" value="annat" name="betal">Annat</td>
    </tr>
  </table>
  <p><input type="submit" value="Skicka" name="B1"><input type="reset" value="Återställ" name="B2"></p>
</form>
<!-- #include file="info.asp" -->
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:41 #6
<---("Start = konfirm.asp")--->

<%
response.cookies("varor").expires=now-1
namn=request.form("namn")
%>
<font face="verdana" size="4">
<b>Tack för ditt köp, <%=namn%> !</b><br>
Dina varor kommer med posten inom ett par dagar.
För mer information kontakta kundtjänst.
<!-- #include file="info.asp" -->
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:42 #7
<---("Start = korg.asp")--->

<%
response.cookies("varor").expires=now+10
v=request.querystring("vara")
p=request.querystring("pris")
a=request.querystring("antal")

if v <> "" then
antal=request.cookies("varor")("antal")+1
response.cookies("varor")("antal")=antal
response.cookies("varor")("pris")=request.cookies("varor")("pris")+(cint(p)*a)
response.cookies("varor")("varor")= request.cookies("varor")("varor") & "<br><option>" & (v) & "  ( antal: " & a & " st.)" & "</option>"
end if
response.write("<font face=""VERDANA"" size=""2"">")

%>
<body bgcolor="#003366" text="#FFFFFF" link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF">

<select size="1" name="varoro">
<option selected>Din varukorg</option>
<%=request.cookies("varor")("varor") %>
</select>
<%
if request.cookies("varor")("pris")="" then
response.write("<b>Totalt: 0 kr.</b>")
else
response.write("<b>Totalt: " & request.cookies("varor")("pris") & " kr.</b>")
end if
%>

<a target="overst" href="sida.asp">Fortsätt handla</a>&nbsp&nbsp
<a target="overst" href="kassa.asp">Gå till kassan</a>&nbsp&nbsp
<a href="tomm.asp">Töm varukorgen</a><br><font size=1"> e-NKELT BUTIKSSYSTEM BAS VERSIONEN 1.0

<!-- #include file="info.asp" -->
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:44 #8
<---("Start = laggtill.asp")--->

<!-- #include file="info.asp" -->
<%
response.cookies("varor").expires=now+10
v=request.querystring("vara")
p=request.querystring("pris")
a=request.querystring("antal")

if v <> "" then
antal=request.cookies("varor")("antal")+1
response.cookies("varor")("antal")=antal
response.cookies("varor")("pris")=request.cookies("varor")("pris")+(cint(p)*a)
response.cookies("varor")("varor")= request.cookies("varor")("varor") & "<option>" & (v) & "  ( antal: " & a & " st.)" & "</option>"
end if
rem response.redirect("index.asp")
response.write("<font face=""VERDANA"" size=""2"">")

response.write("Du köpte nu <b>" & a & " st " & request.querystring("vara") & ", för " & (cint(p)*a) & " kr.  </b><p><br> ")
response.write("<p><b>Du har nu följande i din varukorg:</b><br>")

response.write(request.cookies("varor")("varor") &"<BR>")

response.write("Det finns totalt <b>" & request.cookies("varor")("antal") &" st</b> vara/or i din korg.<br>")
response.write("<b>TOTALT PRIS: " &request.cookies("varor")("pris") & " kr.")

%>
<p><textarea rows="2" name="S1" cols="20"><%=request.cookies("varor")("varor")%></textarea>
<p>
<a href="sida.asp">Fortsätt handla</a><br>
<a href="kassa.asp">Gå till kassan</a><br>
<a href="tomm.asp">Töm varukorgen</a>
<select size="1" name="varoro">
<option selected>Din varukorg...</option>

<%=request.cookies("varor")("varor") %>
</select>
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:46 #9
<---("Start = laggtill.asp")--->

<%
response.cookies("varor").expires=now-1

response.redirect("korg.asp")
%>

<!-- #include file="info.asp" -->
Avatar billede cyigen Nybegynder
18. april 2000 - 21:47 #10
Jeg håber du kan bruge det til noget!!!
Avatar billede keysersoze Guru
26. april 2000 - 10:10 #11
ehrm... dette eksempel er taget direkte fra E-nkelt, og jeg går meget stærk ud fra, atdet ikke kan bruges til noget!!! hvor er fx udtrækningen fra db??? det skulle være lige til at gå til og ikke kræve særligt meget tilretning, vel!?!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
26. april 2000 - 15:36 #12
keysersoze --> Der er vel heller ikke noget galt ved at lave noget selv ?
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2000 - 00:17 #13
hej mola... ;o)

jeg tror godt jeg kan lave et til dig nu - men det er vel ligemeget lidt endnu... afslut lige spørgsmålet....