Avatar billede donalddog Nybegynder
04. januar 2002 - 12:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisk strruktur til txt

Hej alle !

Er der ikke en der har lavet et lille smart program der kam læse HD OG Directory struktur  og lave en txt fil ud af det.
Det er rimelig vigtig at man kan fravælge filer af bestemte typer, og evt kun tage Dir\'s
Avatar billede prof2 Nybegynder
04. januar 2002 - 13:01 #1
For 30 points skal man lave et program? Hvordan skal alle programmørerne der lever af det, så leve :-) ?
Avatar billede donalddog Nybegynder
04. januar 2002 - 13:05 #2
Hvad er det jeg skriver .......??
\"ER der ikke en der HAR lavet....\"
Jeg spurgte ikke efter en der ville lave det.
Læs venligst teksten inden disse latterlige kommentarer indsendes.
Avatar billede slinky Nybegynder
04. januar 2002 - 13:07 #3
hallo \"anders hund\" har du ike lidt humoristisk sans??
Avatar billede jespernaur Nybegynder
04. januar 2002 - 15:15 #4
Har du prøvet at bruge lidt tid på at blive fortrolig med DOS-kommandoen DIR? Sig

DIR /?

for at få hjælp, sig

DIR >fil.txt

for at få resultatet i filen fil.txt
Avatar billede donalddog Nybegynder
04. januar 2002 - 20:51 #5
Jeg er bekendt med Dos, men den giver mig desværre ikke hvad jeg leder efter.
Den kan ikke sortere filtyper fra. feks. *.bmp
Så skal jeg til at redigere med en txt editor bagefter.
Jeg har et program, men det kan ikke lave txt filer, det laver sine egne *.cat
\"Advanced disk catalog\"
Avatar billede getaway Nybegynder
06. januar 2002 - 12:13 #6
Hvad med følgende commando i en dos-promt ?

dir *.sys /AH > fil.txt
Avatar billede getaway Nybegynder
06. januar 2002 - 12:18 #7
Den virker i hvert fald hos mig...

Og hvis du ændrer den, så kan du smide den i lige præcis dem mappe du vil !

dir *.sys > E:\\fil.txt

eller sådan her :

dir *.s?s /AH > E:\\fil.txt
Så viser den filer der hedder noget med *.s?s
?-tegnet betyder ET tilfældigt bogstav, hvor stjernen er symbol for MANGE tilfældige bogstaver...
Avatar billede halifax Nybegynder
09. januar 2002 - 00:24 #8
Brug PrintFolder fra http://no-nonsense-software.com  -  klik på Freeware i højre side og vælg gratisudgaven. Pro versionen koster $.
Kan printe hele drev ud, eller lave en txt-fil.
Eller DirectoryPrinter fra www.karenware.com - den er også freeware.