Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:25 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Hvad mangler vi

hejza hvad mangler http://www.xpmobil.dk jeg kan ikke lige finde ud af det der med MySql så jeg håber at en af jer vil lave en MySql fil til mig vi zez
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 12:28 #1
der er noget galt i dine brugeroplysninger til mysql.
Er du helt sikker på at du har tastet rigtigt?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
04. januar 2002 - 12:29 #2
vi er vist ude i noget med multiple brugere her hva??

http://www.eksperten.dk/spm/113017
http://www.eksperten.dk/spm/136104
Avatar billede delwin Nybegynder
04. januar 2002 - 12:30 #3
det ser ikke ud til at du har skrevet et password i connection stringen til mysql

din connectionstring skulle se ca sådan her ud:

$conn = mysql_connect(\"localhost\",\"username\",\"password\");
Avatar billede nephilim Nybegynder
04. januar 2002 - 12:31 #4
hvad er problemet?
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:31 #5
nop jrg har ikke nogen da det er en af min kammarater der had lavet det til mig og jeg er kommet til at slette den MuSql fil LOL
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 12:33 #6
hmm, dit problem er ikke lige at filen er slettet... men mere at du ikke kan connecte til mysqlserveren da det er forkerte oplysninger.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
04. januar 2002 - 12:35 #7
desuden kan man ikke se php-kode ved vis kilde da det er serverside-script, så hvis du vil have nogen af de flinke mennesker til at hjælpe dig, vil jeg foreslå at du viser linierne omkring linie 62 i left.inc.php
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:36 #8
når okey men det andet mangler også
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:38 #9
okey det men brugernavn, password, og database er mig selv der har lavet det om

<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",\"Bruger\",\"password\");
mysql_select_db(\"Database\", $connection);
$foresp = mysql_query(\"SELECT * FROM katagorier Where kat_id > \'1\'\");

        $query1 = \"SELECT COUNT(*) FROM ringetoner WHERE godkendt= \'1\'\";
        $result1 = mysql_query($query1);
        $row1 = mysql_fetch_array($result1);

        $query2 = \"SELECT COUNT(*) FROM ringetoner WHERE godkendt= \'0\'\";
        $result2 = mysql_query($query2);
        $row2 = mysql_fetch_array($result2);
    while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
      echo \"<a href=\'vis_kat.php?kat_id=$data[0]\'  class=\'menulink\'>$data[1]</a>\";
      }
          echo\"<font size=\'1\'><center>Der er $row1[0] ringetoner.</font><br>\";
    echo\"<font size=\'1\'>Der er $row2[0] ringetoner der venter på godkendelse.</font></center>\";
?>
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 12:39 #10
xpmobil, ja men det kan vi ikke se. Hvis du først for rettet brugeroplysningerne, så kan vi se hvad der skal laves.

Fri-hash, vi kan jo se at det er hans mysql oplysninger der er galt med, så lige nu skal vi ikke bruge nogen source.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:40 #11
<?
$connection = mysql_connect(\"localhost\",\"xpmobil\",\"2110851467\");
mysql_select_db(\"xpmobil_dk_db\", $connection);
$foresp = mysql_query(\"SELECT * FROM katagorier Where kat_id > \'1\'\");

        $query1 = \"SELECT COUNT(*) FROM ringetoner WHERE godkendt= \'1\'\";
        $result1 = mysql_query($query1);
        $row1 = mysql_fetch_array($result1);

        $query2 = \"SELECT COUNT(*) FROM ringetoner WHERE godkendt= \'0\'\";
        $result2 = mysql_query($query2);
        $row2 = mysql_fetch_array($result2);
    while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
      echo \"<a href=\'vis_kat.php?kat_id=$data[0]\'  class=\'menulink\'>$data[1]</a>\";
      }
          echo\"<font size=\'1\'><center>Der er $row1[0] ringetoner.</font><br>\";
    echo\"<font size=\'1\'>Der er $row2[0] ringetoner der venter på godkendelse.</font></center>\";
?>

er det ikke nok eller skak jeg visehelle siden
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 12:41 #12
selve koden ser fin ud, det er brugeroplysningerne der er forkerte.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:42 #13
jepper men jeg har ikke nogen MySql fil til det her
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 12:47 #14
hvad skal du også bruge det til?
lige nu skal du bare have det på det rene om dine mysql oplysniger er rigtigt.

det er vil ikke de rigtige du har skrevet ovenover?
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:48 #15
jo på nær password & bruger & database
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:53 #16
men jeg har ikke nogen fil
Avatar billede boyota Nybegynder
04. januar 2002 - 12:53 #17
Har du oprettet tabellerne katagorier og ringetoner
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 12:54 #18
nu kan jeg i hvert fald se at brugernavn og password er rigtigt på siden.

Nu er det vi skal have lavet en mysql fil...
men det er svært at se hvilke felter vi skal have lavet... er det et script du har hentet et sted?
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 12:54 #19
boyota, hvis du nu læste hans spørgsmål så er det nettop det han manglede, og som han ville have hjælp til at lave.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:55 #20
nop min kammarat har selv lavet det
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 12:57 #21
okay, så skal du jo have din kammarat til at lave de tabeller.
Hvis vi skal lave det, skal vi bruge det script som du f.eks bruger til at oprette en ny ringetone...
eller måske hele scriptet.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 12:59 #22
okey den får i da lige

<?php
include\"left.inc.php\";
?>

<td>
<div class=\"header\" align=\"center\">Kontakt XPmobil</div>

<br>

<table cellspacing=\"1\" cellpadding=\"0\" class=\"border\" width=\"100%\">
<tr bgcolor=\"White\">
<div class=\"text\">
<td>
<center>
<?php
$connection = mysql_connect(\"localhost\",\"\",\"\");
        mysql_select_db(\"\", $connection);
if ($action==\'\'){
echo \"<center>Her kan du tilføje en ringetone</center>
<form action=\'add.php?action=gem\' method=\'post\'>
<table>
<tr><td class=\'text\'>*Titel på ringetonen:</td><td><input type=text name=titel id=\'input\'></td></tr>
<tr><td class=\'text\'>*Artist:</td><td><input type=text name=artist id=\'input\'></td></tr>
<tr><td class=\'text\'>*Mobiltelefon:</td><td>
<select name=\'model\' id=\'input\'>
<option value=tom>Vælg venligst!!!</option>
<option value=\'Nokia\'>Nokia</option>
<option value=\'Ericsson\'>Ericsson</option>
<option value=\'Siemens\'>Siemens</option>
<option value=\'Panasonic\'>Panasonic</option>
<option value=\'Motorola\'>Motorola</option>
<option value=\'Philips\'>Philips</option>
<option value=\'Alcatel\'>Alcatel</option>
<option value=\'Sony\'>Sony</option>
</select>
</td></tr>
<tr><td class=\'text\'>(*)Tempo:</td><td>
<select name=\'tempo\' id=\'input\'>
<option value=\'1\'>Vælg venligst!!!</option>
<option value=\'40\'>40</option>
<option value=\'45\'>45</option>
<option value=\'50\'>50</option>
<option value=\'56\'>56</option>
<option value=\'63\'>63</option>
<option value=\'70\'>70</option>
<option value=\'80\'>80</option>
<option value=\'90\'>90</option>
<option value=\'100\'>100</option>
<option value=\'112\'>112</option>
<option value=\'125\'>125</option>
<option value=\'140\'>140</option>
<option value=\'160\'>160</option>
<option value=\'180\'>180</option>
<option value=\'200\'>200</option>
<option value=\'225\'>225</option>
</select>
</td></tr>
<tr><td class=\'text\'>*Melodien:</td><td>
<textarea name=melodien rows=4 id=\'input\'></textarea></td></tr>
<tr><td class=\'text\'>*Tilføjet af:</td><td><input type=text name=navn id=\'input\'></td></tr>
<tr><td class=\'text\'>Hjemmeside:</td><td><input type=text name=hjemmeside id=\'input\'></td></tr>
<tr><td class=\'text\'>Email:</td><td><input type=text name=email id=\'input\'></td></tr>
<tr><td class=\'text\'>*Katagori</td><td>
<select name=kat_id id=\'input\'>\";
$connection2 = mysql_connect(\"localhost\",\"jknutz\",\"jknutz\");
        mysql_select_db(\"jknutz\", $connection2);
        $foresp = mysql_query(\"SELECT * FROM katagorier ORDER BY kat_id\");
        while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
            echo \"<option value=$data[0]>$data[1]</option>\";
        }
echo \"
</select></td></tr>
</table>
<center><input type=submit value=Tilføj id=\'submit\'></center>\";
} else if ($action==\"gem\"){
          if ($model==\"Nokia\"){
              $dato = date(\"d.m.Y\");
              if($titel ==\"\"){
              echo\"Du mangler at skrive noget i titel feltet.\";
              } else if ($artist ==\"\"){
              echo\"Du mangler at skrive noget i artist feltet.\";
              } else if ($model ==\"\"){
              echo\"Du mangler at vælge noget i mobiltelefon feltet.\";
              } else if ($tempo ==\"1\"){
              echo\"Du mangler at vælge et tempo.\";
              } else if ($melodien ==\"\"){
              echo\"Du mangler at skrive noget i melodi feltet.\";
              } else if ($navn ==\"\"){
              echo\"Du mangler at skrive noget i tilføjet af feltet.\";
              } else if ($kat_id ==\"1\"){
              echo\"Du mangler at vælge en katagori.\";
              }  else {
        mysql_query(\"INSERT INTO ringetoner(dato, titel, model, tempo, melodien, navn, hjemmeside, email, kat_id, artist)
        VALUES (\'$dato\', \'$titel\', \'$model\', \'$tempo\', \'$melodien\', \'$navn\', \'$hjemmeside\', \'$email\', \'$kat_id\', \'$artist\')\");
        echo \"Ringetonen er nu indsendt.\";
              }

          } else if ($model !=\"Nokia\"){
                if($titel ==\"\"){
              echo\"Du mangler at skrive noget i titel feltet.\";
              } else if ($artist ==\"\"){
              echo\"Du mangler at skrive noget i artist feltet.\";
              } else if ($model ==\"tom\"){
              echo\"Du mangler at vælge noget i mobiltelefon feltet.\";
              }else if ($melodien ==\"\"){
              echo\"Du mangler at skrive noget i melodi feltet.\";
              } else if ($navn ==\"\"){
              echo\"Du mangler at skrive noget i tilføjet af feltet.\";
              } else if ($kat_id ==\"1\"){
              echo\"Du mangler at vælge en katagori.\";
              }  else {
        mysql_query(\"INSERT INTO ringetoner(dato, titel, model, melodien, navn, hjemmeside, email, kat_id, artist)
        VALUES (\'$dato\', \'$titel\', \'$model\', \'$melodien\', \'$navn\', \'$hjemmeside\', \'$email\', \'$kat_id\', \'$artist\')\");
        echo \"Ringetonen er nu indsendt og afventer godkendelse\";
              }

?>
</center>
</td></div>
<?php
include\"right.inc.php\";
?>

her
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 13:07 #23
Okay, nu har jeg lavet en til tabellen ringetoner, men jeg ved ikke nok omkring hvordan kategorier ser ud.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:10 #24
ABC
DEF
GHI
osv
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 13:12 #25
det var mere hvad navnet på cellen hed... men jeg tror det er lige meget... her får du sådan jeg tror den skal se ud.

#
# Struktur dump for tabellen `kategorier`
#

CREATE TABLE kategorier (
  kat_id int(11) NOT NULL auto_increment,
  kat_navn varchar(255) NOT NULL default \'\',
  PRIMARY KEY  (kat_id)
) TYPE=MyISAM;
# --------------------------------------------------------

#
# Struktur dump for tabellen `ringetoner`
#

CREATE TABLE ringetoner (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  dato varchar(255) NOT NULL default \'\',
  titel varchar(255) NOT NULL default \'\',
  model varchar(255) NOT NULL default \'\',
  tempo int(11) NOT NULL default \'0\',
  melodien text NOT NULL,
  navn varchar(255) NOT NULL default \'\',
  hjemmeside varchar(255) NOT NULL default \'\',
  email varchar(255) NOT NULL default \'\',
  kat_id int(11) NOT NULL default \'0\',
  artist varchar(255) NOT NULL default \'\',
  godkendt tinyint(1) NOT NULL default \'0\',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:12 #26
hvor komme du så fra
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 13:14 #27
så skal du selvfølgelig selv lige tilføje nogen kategorier og ringetoner..
husk først at tilføje kategorierne :)
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 13:14 #28
xpmobil? hvad mener du?
Jeg kommer fra kolding ;P
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:14 #29
der er stadig felj på min side
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 13:16 #30
tja... men det er fordi du ikke har oprettet nogen kategorier... det var det jeg skrev lidt før.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:16 #31
okey
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:18 #32
okey hvordan gør jeg så det inden i MySql skal det være der
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 13:19 #33
hvordan ser kategorierne navnene ud?
er det bare
ABC
DEF
GHI
JKL
osv?
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:20 #34
jepper
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:23 #35
kan du i mit script så man kun kan se FX ringetoneren ABC også vi du velger en anden katagorig som FX EFG så kan man kun se ringe toner der starte med EFG
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 13:23 #36
så kan du lige tilføje denne fil.
INSERT INTO kategorier VALUES (1, \'ABC\');
INSERT INTO kategorier VALUES (2, \'DEF\');
INSERT INTO kategorier VALUES (3, \'GHI\');
INSERT INTO kategorier VALUES (4, \'JKL\');
INSERT INTO kategorier VALUES (5, \'MNO\');
INSERT INTO kategorier VALUES (6, \'PQR\');
INSERT INTO kategorier VALUES (7, \'STU\');
INSERT INTO kategorier VALUES (8, \'VXYZ\');
INSERT INTO kategorier VALUES (9, \'ÆØÅ\');

og så skal du selv tilføje nogle ringetoner, men det script din ven også have lavet.
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:25 #37
okey tak for hjælpen du får så de 80 point
Avatar billede xpmobil Nybegynder
04. januar 2002 - 13:26 #38
hvor skal de være henne på det script du har lavet
Avatar billede lauer Nybegynder
04. januar 2002 - 13:29 #39
ahh, har lige fundet en fejl...
i dit script står det katagorier.. og jeg har skrevet det rigtigt... kategorier... så ret alle de steder der står katagorier til kategorier, så virker det.