Avatar billede mundt Nybegynder
04. januar 2002 - 10:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

YEAR funktion

Jeg skal med en trigger lave nogle afledte kolonner i en tabel. Det afledte felt er år som skal hentes fra et andet felt med eksempelvis formatet \"27-05-00 02:49:15\".

Til formålet har jeg lavet en lille testprocedure som ser ud som nedenstående:

PROCEDURE DerivedColumns(p_datetransaction Date)

IS

BEGIN

    UPDATE TRANSACTION
    SET    YEAR_TR = YEAR(p_datetransaction);

END DerivedColumns;

Jeg kan ikke kompilere proceduren da jeg får følgende fejlbesked:

PLS-00222: no function with name \'YEAR\' exists in this scope

Altså påstår den at funktionen YEAR ikke findes.

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede holdam Nybegynder
04. januar 2002 - 10:41 #1
Prøv med

UPDATE transaction
  SET year_tr=TO_CHAR(p_datetransaction, \'YYYY\');
Avatar billede mundt Nybegynder
08. januar 2002 - 15:17 #2
Det funker - Tak