Avatar billede cirke_line Nybegynder
03. januar 2002 - 18:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formular -SQL-Asp

Jeg har en HTML formular med 3 tekstfelter. De er navngivet \"Type1\" \"Dato1\" og \"Sted1\"
Jeg har lavet et ASP dokument kaldet \"Datasendt.asp\". Dette dokument sørger for at mine data fra formularen bliver opdateret i min database \"kursus.mdb\"(Felterne heri: \"Type, Dato, Sted).
Problemet er, at jeg med min SQL forspørgsel kun kan finde ud af at få et af felterne fra formularen sendt til databasen. Hvordan tilføjer jeg de øvrige felter til denne SQL sætning?:
strSQL = \"Insert into kursus (Type) values(\'\" & Request.Form(\"Type1\") \"\')\"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede steinmann Nybegynder
03. januar 2002 - 18:55 #1
tmpType = request.form(\"type1\")
tmpDato = request.form(\"dato1\")
tmpsted = request.form(\"sted1\")

strSQL = \"INSERT INTO kursus (Type, Dato, Sted) VALUES (\'\" & tmpType & \"\', \'\" & tmpDato & \"\', \"\' & tmpSted & \"\')\"

conn.execute(strSQL)

Casper
Avatar billede cirke_line Nybegynder
03. januar 2002 - 18:58 #2
Nix det virker ikke ØV :(
Avatar billede steinmann Nybegynder
03. januar 2002 - 19:02 #3
Hvad skriver den?
Avatar billede cirke_line Nybegynder
03. januar 2002 - 19:16 #4
Den skriver at siden ikke kan vises. Men nu har jeg prøvet med denne kode:
trSQL = \"Insert into kursus (Type, Dato, Sted) values (\'\" & Request.Form(\"Type1\") & \"\',\'\" &  Request.Form(\"Dato1\") & \"\',\'\" & Request.Form(\"Sted1\") \"\')\"
Så skriver den:
strSQL = \"Insert into kursus (Type, Dato, Sted) values (\'\" & Request.Form(\"Type1\") & \"\',\'\" &  Request.Form(\"Dato1\") & \"\',\'\" & Request.Form(\"Sted1\") \"\')\"
At der er en fejl til sidst i linien \"Expected end of statement
Datasendt.asp, line 15\"

Avatar billede cirke_line Nybegynder
03. januar 2002 - 19:21 #5
Det er underligt for med denne sætning:
strSQL = \"Insert into kursus (Type) values(\'\" & Request.Form(\"Type1\") \"\')\"
Virker det perfekt for et felt. det er åbenbart meget svært at tilføje flere?
Avatar billede steinmann Nybegynder
03. januar 2002 - 19:23 #6
Har fundet ud af det:

strSQL = \"INSERT INTO kursus (Type, Dato, Sted) VALUES (\'\" & tmpType & \"\', \'\" & tmpDato & \"\', \'\" & tmpSted & \"\')\"

Det var den andet sidste apostrof der sad skæv... nu er det rettet! :)

Casper
Avatar billede cirke_line Nybegynder
03. januar 2002 - 19:27 #7
Åh nej det er altså ikke det! Den havde jeg fundet da jeg skrev det ind..... Øv jeg ville så gerne få det til at dútte
Avatar billede cirke_line Nybegynder
03. januar 2002 - 19:35 #8
Avatar billede steinmann Nybegynder
03. januar 2002 - 19:39 #9
Du mangler et & tegn efter:

Request.Form(\"Sted1\") \"\')\"
---------------------^

Casper
Avatar billede cirke_line Nybegynder
03. januar 2002 - 19:42 #10
yep det har jeg prøvet. Resultatet er:

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Open the www.multimedie.hilhan.dk home page, and then look for links to the information you want.
Click the  Refresh button, or try again later.

Click  Search to look for information on the Internet.
You can also see a list of related sites.

HTTP 500 - Internal server error
Internet Explorer
Avatar billede steinmann Nybegynder
03. januar 2002 - 19:47 #11
jeg kigger på det senere... kan du ikke skrive response.write(strSQL) og se hvaordan den ser ud?

Så skal den se sådan ud: INSERT INTO kursus (Type, Dato, Sted) VALUES (\'Test 1\', \'Test 2\', \'Test 3\')

Hvis du skriver test 1 og osv i dine felter!

Casper
Avatar billede steinmann Nybegynder
04. januar 2002 - 02:29 #12
OK - hvis ikke det næste det du, så bliver du nød til at sende mig noget sourcekode, fordi ellers ved jeg det ikke.

Indsæt dette ind i et nyt dokument og læg det i en ny mappe, kald dokumentet \'default.asp\'

//---- Kode ----

<html>

<head>
<title>Eksperten spm 153656</title>
</head>

<body>

<form method=\"POST\" action=\"default.asp\">
  Type:<br>
  <input type=\"text\" name=\"type1\" size=\"20\"><p>
  Dato:<br>
  <input type=\"text\" name=\"dato1\" size=\"20\"><p>
  Sted:<br>
  <input type=\"text\" name=\"sted1\" size=\"20\"><input type=\"hidden\" name=\"tmp\" value=\"1234\"><p>
  <input type=\"submit\" value=\"Send\" name=\"B1\">&nbsp;<input type=\"reset\" value=\"Slet alt\" name=\"B2\"></p>
</form>

<%

if request.form(\"tmp\") = \"1234\" then

\'Jeg kan bedst lide det med variablerne - det gir mere overskuelighed
tmpType = request.form(\"type1\")
tmpDato = request.form(\"dato1\")
tmpSted = request.form(\"sted1\")

\'lav SQL-sætning
strSQL = \"INSERT INTO kursus (Type, Dato, Sted) VALUES (\'\" & tmpType & \"\', \'\" & tmpDato & \"\', \'\" & tmpSted & \"\')\"

\'Skriv strengen ud og check om den er korrekt
response.write(strSQL)

\'Den starter jeg ik fordi jeg ikke har nogen connection
\'conn.execute(strSQL)

end if

%>

</body>

</html>

//---- Kode Slut ----

Det burde være det - hvis du vil se versionen køre, så er den også her:

http://www.party-patruljen.dk/eksperten/default.asp

Casper

Hvis det ikke du og du er nød til at sende en mail, så er den c.steinmann@post.tele.dk