Avatar billede dsl15746 Nybegynder
03. januar 2002 - 18:27 Der er 6 kommentarer

Problem med tables i Netscape 4.7

Hej Gruppe !

Jeg har et problem med et table som skal slutte sig sammen med en flash animation

I Internet Explorer går det helt fint men så i NS 4.7 bliver der et mellemrum mellem tablet og flash animationen på ca 3mm

Jeg kender ikke så meget til javascript men jeg regner med at det skal rettes på klient siden eller tager jeg fejl ?

http://www.fibrelight-europe.com/newdesign/index.php

Her er kildekoden:

<div align=\"center\">
<object classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\" width=\"780\" height=\"101\">
<param name=\"movie\" value=\"menu.swf\" />
<param name=\"quality\" value=\"high\" />
<param name=\"bgcolor\" value=\"#FFFFFF\" />
<embed src=\"menu.swf\" quality=\"high\" bgcolor=\"#FFFFFF\"  width=\"780\" height=\"101\" type=\"application/x-shockwave-flash\" pluginspage=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\"></embed>
</object>

<!-- HER OPSTÅR PROBLEMET ! der bliver et mellemrum mellemrum på 3mm mellem Flash animationen ovenfor og tablet nedenfor - hvordan løser jeg det problem -->

<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\">
<tr>
...
.....

Håber nogen af jer har nogle ideer
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. januar 2002 - 19:12 #1
er du sikker på din flash animation ikke har en margin på 3 mm og det er den du ser som en afstand?

prøv at lægge en style
    style=\"border:1px solid black\"
ind i både <objekt kommando og <table kommando så du kan se præcist hvor den afstand kommer fra.

mvh JakobA
Avatar billede dsl15746 Nybegynder
03. januar 2002 - 19:21 #2
Fejlen ligger i Objektet

der er ca 3mm rund om hele flash filmen og det må være objektet som laver det

Men hvordan fjerner man så det ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. januar 2002 - 19:25 #3
Det er muligt at objektet har noget padding og eller margin du kan fjerne

      style=\"border:1px solid black;padding:0px:margin:0\"

men det kan også vær din flash fil der har en margin. Det skal vi have en flasher som nikolajdu til at hjælpe med hvis det er.

mvh JakobA
Avatar billede dsl15746 Nybegynder
03. januar 2002 - 19:45 #4
Det er ikke flash animationen som er problemet det er noget i den object det padding halløj hjalp lidt men ikke meget
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. januar 2002 - 20:02 #5
Ok. Desværre er jeg nået til enden af min viden om objekter. Mon ikke en der ved mere kommer forbi inden længe.

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. januar 2002 - 20:37 #6
Jeg sidder, skifter og skifter mellem IE 6.0 og NS 4.73 og ser absolut inten forskel. Faktisk står hele siden en lille smule højere oppe i NS 4.73 end i IE. Hvor er dit problem helt præcist??

/Nikolaj