Avatar billede sunlight Nybegynder
03. januar 2002 - 11:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med Bios

Jeg får følgende besked under opstart af windows 95/98:
PXE-MO4
Hooking Bootstrap Interuped 18h
Hvad kan det være...???
Avatar billede asogaard Nybegynder
03. januar 2002 - 11:34 #1
Problemer med kompatibilitet mellem dit netværkskort og din bios (tipper det er en AMI-Bios?)
Avatar billede sunlight Nybegynder
03. januar 2002 - 11:39 #2
Jeg ved det ikke, men det er en gammel HP Vectra VE 5/200 MMX Series 4 pc, med 32 MB RAM.
Hvad kan jeg gøre for at løse problemmet...???
Avatar billede spine Nybegynder
03. januar 2002 - 11:42 #3
Det er dit netkort der konflikter
Sådan sætter du korrekt interrupt
under boot, virker LAN DESK SERVICE AGENT i samarbejde med system BIOS. Nyere versioner af LSA bruger interrupt 18H, medens tidligerev ersioner bruger 19h for kombatibilitet med ældre BIOS chips. Hvis din computer ikke vil starte op med LSA, skal du manuelt skifte interrupten
For at se hvilken interrupt systemet bruger, boot  systemet med LSA og hold øje med beskeden, som er dit problem:

PXE-M04: Hooking bootstrap interrupt 18h...
PXE-M04: Hooking bootstrap interrupt 19h...

For at skifte mellem interrupts under boot, tryk <Ctrl> <t>. skifter du værdien vil den blive gemt i EEPROM\'en på netkortet og det skulle ikke være nødvendigt at skifte den igen.
held og lykke.

Avatar billede spine Nybegynder
03. januar 2002 - 11:44 #4
altså med andre ord, skift din interupt til 19h istedet for 18 for kombatibilitet mellem din gamle bios og din netadapter. :)