Avatar billede petzenwork Nybegynder
17. april 2000 - 13:06 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Få VB program til at hente en fil ned fra nettet?

Hvordan får man sit VB program til at hente en fil ned fra nettet, og det skal være muligt at hente hvilken som helst fil, dvs. hvis det er .htm så skal den ikke bare åbne det som havde det været en browser...

Avatar billede soldier007 Nybegynder
18. april 2000 - 12:14 #1
Det er meget enkelt ... du ksal bare bruge en microsoft internet transfer protocol komponent,
og bruge følgende kode funktion :

Private Sub GetPage(sURL As String, sFile As String)
  Dim b() As Byte
  Inet1.Cancel
  Inet1.Protocol = icHTTP

  b() = Inet1.OpenURL(sURL, icByteArray)

  Open sFile For Binary Access Write As #1
  Put #1, , b()
  Close #1
End Sub
Avatar billede petzenwork Nybegynder
21. april 2000 - 17:19 #2
nu har jeg sat det ind i min form, hvordan får jeg koblet en command knap på, så når jeg indtaster i text1.text url adressen, og i text2.text hvor den skal gemme det?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. april 2000 - 16:33 #3
Du skriver i Command1_Click() (eller hvad din command button nu hedder)

GetPage Text1.Text, Text2.Text

Der findes også en anden måde så du kan:

1) Se hvor langt den er nået (i bytes, KBytes etc.)
2) Afbryde den hvis du får lyst.

Hvis du er intereseret så skriv til thomas@tdaugaard.dk, så skal jeg nok sende dig koden, og et eksempel på det.
Avatar billede petzenwork Nybegynder
03. juni 2000 - 16:49 #4
tak