Avatar billede spinx Nybegynder
02. januar 2002 - 16:31 Der er 15 kommentarer og
7 løsninger

www.vtc.dk

Denne her side har en af mine venner lavet.
Jeg har kritiseret siden da jeg ikke synes at den er pæn. Men han synes den er fin.

Nu vil jeg gerne ha jeres vudering af siden!

Hvad syntes i om www.vtc.dk?
Avatar billede runberg Nybegynder
02. januar 2002 - 16:33 #1
Ret amatør-agtig!!!!
Det ligner at siden er lavet af en fyr der lige har lært bruge Frontpage eller sådan noget crap. Desuden er det pinligt at man kan ændre frame-størrelsen på siden!!!
Avatar billede nuki Nybegynder
02. januar 2002 - 16:34 #2
Du har ret den er sgu lidt grim da man kan se border og så er den bare blå
Avatar billede spinx Nybegynder
02. januar 2002 - 16:35 #3
ok hvad kan gøres bedre.

Vil ikke høre svaret ALT men i må gerne være konkrete!
Avatar billede runberg Nybegynder
02. januar 2002 - 16:38 #4
Desuden er sidens titel \"Page 1\"????
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
02. januar 2002 - 16:39 #5
Få fjernet framen!!  frameborder=\"0\" border=\"0\" framespacing=\"0\"    den skal indsættes i hans html.
Avatar billede sg-impact Nybegynder
02. januar 2002 - 16:40 #6
1. Han skal have fast-låst de der frames! Det kan hurtigt gøres i frontpage (jeg kan se han bruger d tjek her:
<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"Microsoft Border\" content=\"none\">
<meta name=\"Microsoft Theme\" content=\"none\">
<title>index.htm</title>
</head>)
2. Han skal have gjort den mere brugervenlig, der er for mage hyperlinks over i siden, og der er ingen der hedder \"forside\" e.l
3. Måske er farven #0000FF lige hidsig nok!

Prøv d, d vil nok hjælpe lidt :)
Avatar billede runberg Nybegynder
02. januar 2002 - 16:40 #7
Egentlig burde jeg skrive at alt skal laves om, men dette vil da hjælpe lidt:

Lav noget smart med farverne, så det ikke bliver så kedeligt med og traditionelt. Fjern dine borders, så de ikke kan ses, og så man ikke kan ændre størrelsen på dem.
Lav en ny menu i stedet for en tekst-baseret menu. Giv siden en tiltel for pokker.
Avatar billede sg-impact Nybegynder
02. januar 2002 - 16:43 #8
En ting er altid er lidt fedt og simplet, er at få hyperlinksene til at skifte farve når man rør dem!
Indsætte følgende html i head:
<style fprolloverstyle>A:hover {color: #000000}
</style>
ex. vis her blir skriften sort når man rør den!
En anden ting, som ikke er så kønt ved siden, er at hyperlinksene er understreget:
style=\"text-decoration: none\" indsæt den foran hvert hyperlink!
//impact
Avatar billede runberg Nybegynder
02. januar 2002 - 16:43 #9
Du kunne også helt fjerne brugen af frames, og måske bare lave en tabel. De giver tit et bedre resultat.
Du burde også lave siden mere brugervenlig som sq-impact er inde på er der rigtig mange links i venstre side. Jeg kan ikke se dem alle uden at skulle scrolle, og jeg kører 1024x768 og siden skulle kunne ses bedst i 800x640!!!!!!!!!!
Avatar billede sg-impact Nybegynder
02. januar 2002 - 16:44 #10
<html><head><title>Anders og Thoregaard</title>
....
ex :)
Avatar billede runberg Nybegynder
02. januar 2002 - 16:46 #11
For igen at følge op på impact indlæg, så vil jeg forslå at du kun giver linksne en understregning når man fører musen hen over linket. Dette er også meget nemt, og kan evt. kombineres med et farveskift:

<style>
<!--
A { color: black;}
A:link
{
{ color: #0000FF; text-decoration:none;}
}
A:visited
{
{ color: #0000FF; text-decoration:none;}
}
A:hover
{
{ color: #0000FF; text-decoration:underline;}
}
-->
</style>
Avatar billede spinx Nybegynder
02. januar 2002 - 16:48 #12
sg-impact--> Det med at de er understreget er din computer! hvis du bruger Explorer, kan du gå op i Funktioner-->Internetinstillinger-->Advanceret-->Understreg Hyperlinks.....:)
Avatar billede spinx Nybegynder
02. januar 2002 - 16:50 #13
runberg . Jeg bruger samme opløsning og kan se alle links.
Avatar billede runberg Nybegynder
02. januar 2002 - 16:51 #14
spinx>> Ja, det har du ret i - Sorry :-).

Ikke desto mindre er der en scroolbar, og det ser ikke så fikst ud.
Avatar billede help--me Nybegynder
02. januar 2002 - 16:53 #15
DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER, DEN LUGTER OG STINKER!!!!!!!!!!!!! §;-)
Avatar billede hirayz Nybegynder
02. januar 2002 - 17:03 #16
brug <br> istedet for <p> i menuen og lav border=0 i dit frameset og fjern New Page 1 fra <title> og brug nogle lidt blødere farver de er lige skrappe nok at se på ....
Avatar billede bentn Nybegynder
02. januar 2002 - 17:53 #17
ved din ven at du har oprettet dette indlæg..?
hvis ikke er det forkert at dig at hænge hans webside ud bare fordi han ikke deler din mening
Avatar billede 101186 Nybegynder
04. januar 2002 - 17:33 #18
Ja.... Det er rigtig Front Page design...
Du skal lade være med at bruge frames da de grå IE farver kommer ind på siden...
Selv på en opløsning af 1024 x 768 er siden MEGET stor på skærmen...
I den opløsninger burde det at være små sådan noget...

1@13
Avatar billede kartolux Nybegynder
05. januar 2002 - 00:10 #19
Den er den onde lyneme kedelig  :0)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. januar 2002 - 00:14 #20
Den må være lavet af brødre Grim, tænkte jeg som det første da jeg så den.....

Frames skal ændres. Måske skulle overskriften centreres. Det ser dårligt ud den står i venstre side.

- Rasmus!
Avatar billede kartolux Nybegynder
05. januar 2002 - 00:22 #21
GRIM, GRIMMERE, www.VTC.DK
Avatar billede bentn Nybegynder
05. januar 2002 - 01:22 #22
Luk spørgsmålet!.. manden der har lavet websiden kan jo godt lide den, og kan derfor ikke bruge dette indlæg til noget...det jo ingengang ham der har oprettet det.