Avatar billede wizprod.com Nybegynder
02. januar 2002 - 00:13 Der er 1 løsning

random udtræk over flere tabeller

Jeg har følgende query, som skal hive et ord ud af hver af tabellerne, som er struktureret med en unik id-kolonne og så ord-kolonnen (navn1, udsagn osv.).

SELECT CONCAT(navn1.navn1, \' \', udsagn.udsagn, \' \', till.till, \' \', forh.forh, \' \', navn2.navn2) as sortsnak FROM navn1, udsagn, till, forh, navn2 ORDER BY RAND() LIMIT 1

Ovenstående virker, men ikke er tilstækkeligt random, den går nærmest bare tabellerne systematisk igennem. Jeg har også prøvet at skrive ORDER BY udsagn.udsagn RAND(), hvilket ikke har virket (wonder why!).

Nogen der kan gør den lidt mere random?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
02. januar 2002 - 01:22 #1
Well, fandt selv ud af det:

Jeg flyttede bare lit rundt på tabelnavnene under FROM, så blev den en DEL mere random.