Avatar billede william_burkin Nybegynder
31. december 2001 - 02:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ikoner

hvoedan skjuler og viser jeg ikonerne på skriverbordet?

bruger C++ Builder 5
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
31. december 2001 - 02:08 #1
hvis du vil gemme et ikon trykker du højre musseknap og egenskaber og sætter et hak der hvor der står skjul. og for at få den vist igen skal du trykke på funtioner og mappeindstillinger og der kan du få det vist og skjule det igen :)
Avatar billede lina_g Nybegynder
31. december 2001 - 02:11 #2
mener du ikke hvordan man ved hjælp af et program skjuler alle filer på skrivebordet!
Avatar billede william_burkin Nybegynder
31. december 2001 - 02:19 #3
jeg skal bruge et sykke c++ kode som skjuler alle ikoner på skrivebordet.
Avatar billede william_burkin Nybegynder
31. december 2001 - 02:22 #4
det var en fejl at jeg accepteret ssundsdals svar!
Avatar billede soepro Nybegynder
07. januar 2002 - 09:24 #5
Du kan skjule ikonerne ved at ændre deres \"hidden\" attribut. Alle links = ikoner på skrivebordet ligger i C:\\windows\\skrivebord\\*.* - vha. FindFirst og FindNext kan du løbe igennem dem, og ændre \"hidden\" attributten:

Følgende kode er fra en XFOR kommando jeg engang lavede (kører under DOS):

#include <dir>

{
  int Done;
  struct ffblk fileSpecStack;
  Done = findfirst(FilePath, &fileSpecStack, (ALLFILES));
  while (!Done)
  { /* Skip \"dot\" directory index entries. */
    if (strncmp(fileSpecStack.ff_name, \".\", 1)  == 0
      ||  strncmp(fileSpecStack.ff_name, \"..\", 1) == 0)
        goto NextENTRY;

    // Do something with the file, e.g. change it HIDDEN attribute.
    spawnl(P_WAIT, \"command.com\", \"command.com\", \"/c\", \"attrib\", fileSpecStack.ff_name, \"+h\", NULL);

    NextENTRY:
    Done = findnext(&fileSpecStack[stackSize]);
  }