Avatar billede Slettet bruger
31. december 2001 - 01:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Længde-begrænsning på variabler.

Hej allesammen.

Har lige et lille spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svar på =(

Er der en begrænsning på, hvor mange bytes en variabel må indeholde?

Har lavet et program, som lister indholdet af en textfil ind i en variabel.
Textfilen kan snildt komme op på flere MB\'s....

Hvis der er en begræsning, hvad er alternativet så?
Måske liste indholdet in i et RTB textfelt, e.lign??

Håber på et hurtigt svar.

Med venlig hilsen - og GODT nyt år !

Michael Svendsen
Avatar billede winkill Nybegynder
31. december 2001 - 01:44 #1
Fra min VB-reference:

String - Contains a variable-length string that can be up to approximately 2 billion characters in length.

Så en variabel af typen String må formodes at kunne indeholde op mod 2 GB tekst.

Er dette ikke nok (eller løber du tør for ram/swapdisk) så nøjes med at indlæse eks. 10 MB af filen af gangen.

Har du derimod over 2 GB RAM (ret usandsynligt de næste par år) så vil jeg foreslå dig at indlæse 1.5 GB tekst af gangen i et string array.
Noget alá:
Private Data() As String
Redim Data(1)
Data(0) = De_første_en_og_en_halv_giga_byte
Data(1) = De_næsste_en_og_en_halv_giga_byte

..eller noget.
Avatar billede winkill Nybegynder
31. december 2001 - 01:44 #2
Og så da lige GODT NYTÅR!
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2001 - 01:49 #3
Jeg takker for et hurtigt svar :O)
Avatar billede winkill Nybegynder
31. december 2001 - 01:52 #4
:o)