Avatar billede steenup Nybegynder
30. december 2001 - 14:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med stofanet connection

Jeg har virkelig et stort problem med mit Windows Xp og Stofanet. problemet består i at meget tit bliver logget af stofanet uden grund (mit modem står og blinker) Jeg tror problemet ligger i mit netkort, der er et \"Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet-netværkskort\", men jeg har også et indbygget netkort, der er et \"Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC\" Jeg ville gerne \"binde\" mit modem til det indbyggede netkort, men ved ikk hvordan og jeg ved heller ikk om det vil hjælpe, Jeg har prøvet og skifte slot til mit RTL8129 netkort, men det hjælper ikke noget, driveren til det netkort jeg bruger nu (RTL8129) skulle også være god nok, og mit indbyggede netkort har jeg deaktiveret, samt jeg har installeret min forbindelse om igen ca. 7 gange, og intet hjælper, det bliver ved med at falde ud ca. hver 5 min. hvor efter det kommer igen efter 2 min. nogle gange en dag. Jeg vil virkelig værdsætte, hvis der er en, der kan forklare mig hvad jeg skal gøre!!!?? :o)
På forhånd tak
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 15:04 #1
Har du været herinde og hente vejledniger til hvordan man opsætter stofanet?
kig inder under support der kan du hente div guider.

http://www.stofa.dk/
Avatar billede onkel-l Nybegynder
30. december 2001 - 17:10 #2
Hvis du har 2 netkort i kan der være komfligt mellem den så du kan få problemer med stofanet, så fjern det ene fra pcér.
Men hvis det er dit modem der blinker er det din forbindelse eller modem der er noget galt med
Avatar billede steenup Nybegynder
30. december 2001 - 18:02 #3
Okay, men hvordan skal jeg binde mit modem til et andet netkort! Mit modem fra stofanet er jo bundet til det netkort jeg også fik fra stofa, så hvis jeg skal fjerne et netkort, så skal jeg jo tvinge mit modem til et andet netkort! Hvordan gør jeg det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2001 - 20:43 #4
Det kan du ikke. Netkortet har en mac-adresse som du er afhængig af for overhovedet at kunne logge på stofanet.

Dit problem er nok dit log-on program. Hvilket et bruger du?
Avatar billede onkel-l Nybegynder
30. december 2001 - 21:03 #5
noter alle indstillingerne på det netkort modemet seder på ned , fjerner det net kort og flytter modem over i det andet og føre indstillingerne ind der.
Du kan også bruge USB-porten HVIS dit modem kan køre på USB.
Avatar billede k.k Nybegynder
05. januar 2002 - 09:26 #6
er du sikker på at dit modem virker?? ring til stofa og fejlmeld den
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2002 - 11:01 #7
steenup> hallo????
Hvis du vil have hjælp, så kom lige med feedback
Avatar billede steenup Nybegynder
05. januar 2002 - 22:11 #8
jeg bruger stofanet connection. Er der da andre programmer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2002 - 22:16 #9
Connect21 - Escape - og Cableconnect er nogle af dem jeg bruger.
Jeg bruger nu Escape - da den pinger connectserveren hele tiden og sørger for at holde forbindelsen ved lige.
Finder lige siden jeg hentede den fra - 2 sek..
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2002 - 22:25 #10
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2002 - 22:27 #11
Siden jeg hentede fra er lukket - men da softwaren ikke ligger sammen med siden virker linksene stadigvæk :)
Her er den fulde samling: http://www.google.com/search?q=cache:yAFZ5GshzEkC:web.ukonline.co.uk/snuc/toolbox/toolbox.htm+stofanet+connector&hl=da&lr=lang_da
Avatar billede steenup Nybegynder
05. januar 2002 - 22:37 #12
okay, der er jo en del at vælge imellem, hvilket bruger du, og hvilke ka du tale godt for?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2002 - 22:45 #13
Jeg har prøvet Connetc21 og Escape - det er de bedste.
Bruger nu Escape.
Avatar billede steenup Nybegynder
05. januar 2002 - 22:54 #14
det ved jeg ik? jeg bruger den de installerede, jeg tror det er standarten, tror bare den hedder Stofanet connection
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2002 - 23:00 #15
Bruger nu escape = jeg bruger nu escape :)
Avatar billede steenup Nybegynder
06. januar 2002 - 00:58 #16
bruger escape nu, og det virker fint.....tester den lidt :o) Det lyder måske dumt, men jeg synes det køre hurtigere mit net