Avatar billede bestasp Nybegynder
30. december 2001 - 11:33 Der er 8 kommentarer

Timeout ?

hej.

jeg bruger min database til at tjekke om brugeren er stadig online ? findes der slet ingen måde at tjekke om brugeren er aktiveret endnu dvs...har skrevet beskeder enden 5 min, og hvis ik han har gjordt det så bliver han logget ud auto... ??

På forhånd tak for hjælpen !
Avatar billede ameq Nybegynder
30. december 2001 - 15:48 #1
Du kan lave en session
og så sætte en timeout
f.esk session.timeout = 30
30 = 30 min
Avatar billede bestasp Nybegynder
30. december 2001 - 17:55 #2
kan du give mig en lille eks. ?
Avatar billede ameq Nybegynder
30. december 2001 - 18:19 #3
Det bliver brugt i et forum hvor der er en admin del til... så jeg ved ikke om jeg kan give noget eks. som er brugbart men
hvis du skriver den her line i et ASP scritp
<% %>,
men eks.
    session(\"username\") = RS(\"Username\")
    session(\"password\") = RS(\"Password\")
    session.timeout = 30
her bliver de to session til at \"udlød\" om en halv time \"30 min\"
Avatar billede aswordfish Nybegynder
30. december 2001 - 23:52 #4
jeg er ik helt med på hvad du mener ?
Avatar billede bestasp Nybegynder
30. december 2001 - 23:54 #5
hellere ik mig ?
Avatar billede ameq Nybegynder
31. december 2001 - 09:10 #6
Ja okey.....
Hvis du har en session som bliver skrive når han loget ind....

som i mit eks. så hvis han ikke laver noget i mit eks i 30 min så bliver han log ud for
session(\"username\") = RS(\"Username\")<br>
session(\"password\") = RS(\"Password\")<br>
de skal værer = med noget fra databse men hvis de er slet så er de ikke = med mere
Avatar billede bestasp Nybegynder
31. december 2001 - 09:46 #7
ok, men jeg har også andre ting i databasen, som også skal slettes samt de der to ? de andre har jeg ik lavet et session til dem `?
Avatar billede ameq Nybegynder
31. december 2001 - 10:09 #8
nej, men hvis du har et \"godt\" login system så kan han  eller ikke få fat i det hvis han ikke er \"true\" på eks. loginstatus