Avatar billede spazzer Nybegynder
29. december 2001 - 23:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan adskiller jeg modtagelsen af emails fra to email adresser?

Jeg benytter outlook express som email program til min tdc email adresse. Eftersom vi nu er to der skal benytte programmet til hver vores mails har jeg oprettet en \"new identity\" og sat mail programmet op til at hente mails fra bruger 2\'s email adresse. Problemet er bare at alle (begge brugeres) emails bliver hentet under samme identitet. Jeg kunne forestille mig dette skyldes at jeg under incoming mail (pop3) har skrevet mit tdc 12 cifrede brugernummer, altså samme brugernr og password som bruges til at logge på nettet med...

Hvad gør jeg hvis jeg vil have emailsne ikke skal komme samlet, men til den bruger de er sendt til?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
29. december 2001 - 23:56 #1
lytter med ..
Avatar billede spazzer Nybegynder
30. december 2001 - 00:04 #2
Det skal måske lige nævnes at outlook altså nu køre med 2 identiteter og hver identitet er selvfølgelig kun sat op til at hente mails fra den pågældendes identitets email adresse.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
30. december 2001 - 00:30 #3
Ditto her. Det gør nu ikke så meget for mig, men måske kan ha\' noget med brugerprofiler i Windows at gøre. Har ikke prøvet det selv men du kunne ja prøve under Brugere i kontrolpanelet.
Avatar billede pezzie Nybegynder
30. december 2001 - 01:05 #4
Såvidt mig bekendt er det umuligt.
Problemet er at programmet ikke skelner til adresserne, men så at sige henter rub og stub.

Det bedste råd jeg kan give dig er at skaffe et TDC basisab. - derved får du et nyt kundenummer.

Sorry Pezzie out
Avatar billede nissan Nybegynder
30. december 2001 - 01:37 #5
Hej
Hvis du under funktioner opretter begge konti vil outlook express hente al mail i samme vindue.
Brug i stedet for filer og identiteter til at oprette de to mail med hver sin identitet, det fungerer fint ved mig og vi er 4 brugere.
Har du ikke funktionen så skal du måske have opdateret til en nyere version af Outlook express, det kan du gøre på Windows opdate.
Avatar billede spazzer Nybegynder
30. december 2001 - 03:06 #6
nissan: Hvad gør du under identiteter?
Det eneste jeg kan vælge at gøre er at oprette en ny identitet, fjerne en, give hver ident password og vælge hvilken identitet programmet skal åbnes med.

Hvis ikke det var det du mente forstår jeg dit svar som om du vil have at jeg skal oprette to identiteter og sætte programmet op så den kun henter mails fra den pågældende identitets email adresse... men det er sådan jeg har det..
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2001 - 08:45 #7
lad mig gætte...du har 1 postkasse men 2 mailadresser (aliaser) som peger på den samme postkasse?

Det du skal gøre er at sætte en meddelelsesregel om i hver identitet.
mail1@hej.dk
mail2@hej.dk

i den eneste identitet laver du så reglen:
hvis mailen er sendt til mail1@hej.dk så hent den.
hvis mailen er sendt til mail2@hej.dk så lad den ligge på serveren...

modsat i den anden identitet selvfølgelig.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2001 - 08:45 #8
eneste = ene
Avatar billede nissan Nybegynder
30. december 2001 - 11:43 #9
Hej Spazzer

Vi har 4 adr. på samme mailserver og jeg har oprettet dem i håndter Identiteter med hver sit fornavn, en er valgt som standard, den der bruges mest og er samtidig den programmet starter med når det åbnes, fjernet fluebenet i husk adgangskode og fravalgt hent post når programmet startes.
Når jeg eller en anden åbner Outlook går han i filer/vælg identitet og vælger den der tilhørere ham åbner og henter den post der er.
Har du fravalgt husk adgangskode kan kun ejeren hente post på den valgte mail.

MVH. Nissan
Avatar billede spazzer Nybegynder
30. december 2001 - 17:36 #10
Nogen er jer der har alle email adresserne hos tdc?

Jeg kan godt adskille modtagelsen af min gamle worldonline email adresse så mails fra den kun kommer til den ønskede identitets postkasse. Problemet opstår først med tdc mail adresserne i det mailsne jo ligger på samme server som vi alle bruger samme login til i det jeg \"kun\" har en internet konto hos dem.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2001 - 17:53 #11
spazzer: gør som jeg skriver..adskild dem vha meddelelsesregler...

Du forstår måske ikke hvad jeg mener?
Avatar billede spazzer Nybegynder
30. december 2001 - 18:27 #12
Jeg er nu med på hvad du mener... og så virker det.. tak :)
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2001 - 18:31 #13
det var godt :-)