Avatar billede jolca Nybegynder
14. april 2000 - 22:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

text flytning mellem flere frames

Er der nogen der kan hjælpe mig med et lille problem.

Jeg skal kunne skrive en text i en frame og via en knap overfør denne text til en anden frame eller side

På forhånd tak
Jolca
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2000 - 14:58 #1
<ole>
Dine frames hedder 'fr1' og 'fr2'. Hvis du skal hente værdien af variablen 'vari_1' fra 'fr1' med en knap i'fr2':

<scriptl anguage="JavaScript"><!--

var minVariabel = "";
function hent() {
  minVariabel = parent.fr1.vari_1;
}

// -->
</script>

...og så fyr den af fra en knap.
/VH
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2000 - 15:02 #2
Eller hvis det skal være fra en form i 'fr1', der ser sådan ud:

<form minForm>
<input type=text name=minTekst>
</form>

Henter du sådan:

<script language="JavaScript"><!--

var minVariabel = "";
function hent() {
  minVariabel = parent.fr1.minForm.minTekst.value;
}

// -->
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2000 - 15:11 #3
Rettelse:
Der skulle nok have stået:  minVariabel = parent.fr1.document.minForm.minTekst.value;

--------------------------------------------------------------------------------------

Eller du har en form i hver frame - 'minForm1' og 'minForm2':

<script language="JavaScript"><!--

function overf() {
  parent.fr2.document.minForm2.minTekst2.value = document.minForm1.minTekst1.value;
}
// -->
</script>

...og i body'en:

<form name=minForm1>
<input type=text name=minTekst1>
<input type=button value=" Overf&oslsh;r " onclick=overf();>
</form>

...og i 'fr2' laver du en lignende form med '2' i stedet - dog uden knap.
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2000 - 15:15 #4
En variabel 'minVariabel' kan du altid skrive ud i din HTML med:
<script> document.write("Her kommer min variabel: "+minVariabel); </script>

Er det uddybet nok? ;-))