Avatar billede oskar Nybegynder
29. december 2001 - 18:19 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Underlig fejl.

Jeg får denne fejl:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.
/sa/opdater.asp, line 13

når jeg sender denne kommando:

strSQL = \"Update Spil set Titel=\'\" & Request.Form(\"Titel\") & \"\' WHERE ID = \" & Request.Form(\"SpilID\")
Conn.Execute(strSQL) \' (linie 13)

strSQl ser sådan f.eks. ud i en response.write:

Update Spil set Titel=\'ActuaSoccer\' WHERE ID = 13

Basen er åben og jeg har ikke problemer med at oprette nye poster eller slette.

Jeg kan altså ikke få øje på hvad der er galt.

:(
Avatar billede ncp Nybegynder
29. december 2001 - 18:29 #1
prøv med:
strSQL = \"Update Spil set Titel=\'\" & Request.Form(\"Titel\") & \"\' WHERE ID = \" & Request.Form(\"SpilID\") & \"\"
Avatar billede oskar Nybegynder
29. december 2001 - 18:45 #2
duede ikke.
Avatar billede ncp Nybegynder
29. december 2001 - 19:12 #3
nu ved jeg det! - to min..
Avatar billede ncp Nybegynder
29. december 2001 - 19:17 #4
strSQL = \"update Spil set Titel=\" & Request.Form(\"Titel\") & \"\' where id=\'\" & request.form(\"spilid\") & \"\' \"

det skulle virke!
Avatar billede oskar Nybegynder
29. december 2001 - 19:20 #5
Den  har jeg også prøvet og den melder type mismatch da feltet spilID er et talfelt.
Avatar billede ncp Nybegynder
29. december 2001 - 19:35 #6
ok, det er da en \"Underlig fejl\" hva ?

heg tror jeg glemte \' ved  \"Titel=\" &\" - det skulle jo se sådan ud:  \"Titel=\'\" &\"

men hvis det ikke hjælper, så kigger jeg på det igen ;)
Avatar billede bestasp Nybegynder
29. december 2001 - 20:23 #7
strSQL = \"Update Spil set Titel=\'\" & Request.Form(\"Titel\") & \"\' WHERE ID =\'\" & Request.Form(\"SpilID\") & \"\'\"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 00:17 #8
Jeg tror ikke på at det er noget med sql-sætningen, så nu prøver jeg at smide hele koden ud:
rediger.asp:
<!-- Minus AutoDato -->
<%
If Request.ServerVariables(\"CONTENT_LENGTH\") = 0 Then
Response.Write \"<html>\"
Response.Write \"<TITLE>Redigeringsoversigt</TITLE>\"
Response.Write \"<head>\"
%>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\"><LINK HREF=\"titan.css\" REL=\"stylesheet\" TYPE=\"\'text/css\"></head><BODY>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"titan.mdb\")
Conn.Open DSN
strSQL = \"Select * from Spil Order by Titel\"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Response.Write \"<CENTER><H1>Alle Spil</H1></Center>\"
%>
<FORM ACTION=\"rediger.asp\" METHOD=\"POST\" NAME=\"en\">
<%
Response.Write \"<TABLE BORDER=0 cellspacing=0 cellpadding=3 width=*>\"
Response.Write \"<TR bgcolor=black style=\'color:white\'><TD WIDTH=30>Type</TD><TD WIDTH=50>Genre</TD><TD WIDTH=65>Titel</TD><TD WIDTH=120>Pris</TD><TD WIDTH=70>Producent</TD><TD>Link</TD><TD>Rediger</TD></TR>\"
    row_color = \"#DDDDDD\"
    Do
        IF row_color = \"#DDDDDD\" then
            row_color = \"#FFFFFF\"
        Else
            row_color = \"#DDDDDD\"
        End If
    Response.Write \"<TR bgcolor=\" & row_color & \"  style=\'color:black\'>\"
        Response.Write \"<TD>\" & rs(\"Type\") & \"</TD>\"
        Response.Write \"<TD>\" & rs(\"Genre\") & \"</TD>\"
        Response.Write \"<TD>\" & rs(\"Titel\") & \"</TD>\"
        Response.Write \"<TD>\" & rs(\"Pris\") & \"</TD>\"
        Response.Write \"<TD>\" & rs(\"Producent\") & \"</TD>\"
        Response.Write \"<TD>\" & rs(\"Link\") & \"</TD>\"
        Response.Write \"<TD>\" & \"<INPUT TYPE=submit STYLE=font-size:9; VALUE=\" & rs(\"SpilID\") & \" NAME=\'Edit\'>\"  & \"</TD></TR>\"
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Response.Write \"</TABLE>\"
Response.Write \"</FORM>\"
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</body></html>
<% Else %>
<head><TITLE>Rediger en post</TITLE></HEAD><HTML><BODY>
<% strAid = Trim(Request.Form(\"Edit\"))
Response.Expires = 0
Dim strType, strGenre, klaus
Response.Write \"<H2>Rediger et spil</H2><BR><BR>\"
klaus=\"WHERE SpilID Like \" & strAid & \"\"
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"titan.mdb\")
Conn.Open DSN
strSQL = \"Select * from Spil \" & klaus
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Response.Write \"<FORM ACTION=opdater.asp METHOD=POST NAME=Opdatering>\"
Response.Write \"<TABLE BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=2>\"
Response.Write \"<TR><TD>ID</TD><TD><INPUT TYPE=text NAME=SpilID Value=\" & rs(\"SpilID\") & \"></TD></TR>\"
Response.Write \"<TR><TD>Type</TD><TD>\" & rs(\"Type\") & \"</TD></TR>\"
Response.Write \"<TR><TD>Genre</TD><TD>\" & rs(\"Genre\") & \"</TD></TR>\"
Response.Write \"<TR><TD>Titel</TD><TD><INPUT TYPE=text NAME=Titel value=\'\" & rs(\"Titel\") & \"\'></TD></TR>\"
Response.Write \"<TR><TD>Pris</TD><TD><INPUT TYPE=text NAME=Pris value=\'\" & rs(\"Pris\") & \"\'></TD></TR>\"
Response.Write \"<TR><TD>Producent</TD><TD><INPUT TYPE=text NAME=Producent value=\'\" & rs(\"Producent\") & \"\'></TD></TR>\"
Response.Write \"<TR><TD>Link</TD><TD><INPUT TYPE=text NAME=Link value=\'\" & rs(\"Link\") & \"\'></TD></TR>\"
Response.Write \"</TABLE>\"
%>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Send\" NAME=\"Send\"><INPUT TYPE=\"reset\" VALUE=\"Fortryd\" NAME=\"Fortryd\"></FORM></BODY></HTML>
<% End If %>

Og herefter opdater.asp:

<html><!-- Minus AutoDato --><title>Spilredigering</title><head>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\">
<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"6;URL=http://195.231.192.125/sa/rediger.asp\">
<LINK REL=\"stylesheet\" HREF=\"titan.css\" TYPE=\"text/css\">
</head><body>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"titan.mdb\")
Conn.Open DSN
strSQL = \"Update Spil set [Titel]=\'\" & Request.Form(\"Titel\") & \"\', [Pris]=\" & Request.Form(\"Pris\") & \", [Producent]=\'\" & Request.Form(\"Producent\") & \"\', [Link]=\'\" & Request.Form(\"Link\") & \"\' WHERE ID = \" & Request.Form(\"SpilID\") & \"\"
Conn.Execute(strSQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%><BR><BR><BR><BR><h4><CENTER>Det var det</CENTER></h4></body></html>

Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 11:10 #9
Nu er den der! prøv med:

strSQL = \"Update Spil set [Titel]=\'\" & Request.Form(\"Titel\") & \"\' WHERE ID =\" & Request.Form(\"SpilID\") & \"\"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 11:41 #10
heller ikke...
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 11:47 #11
Er du sikker på at Request.Form(\"SpilID\") har en tal værdi ?
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 11:49 #12
Ja, Autonummereret langt heltal
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 11:54 #13
Ja, men ikke i din database, men i asp-filen ?
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 11:55 #14
Der er ingen formatering i asp-filen.
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 11:57 #15
det jeg mente var, hvordan kaller du denne side ?

hvilken side kommer resultaterne fra ???
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 11:59 #16
Siden opdater kaldes fra siden rediger og resultaterne kommer fra en access db
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 12:02 #17
ok, men SpilID, ligger den som en skjult tekst boks eller kalder du f.eks. formen sådan her: opdater.asp?SpilID=2 ???
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 12:05 #18
Nu har jeg fundet din fejl!

Du får IKKE SpilID med, og derfor finder databasen ikke rækken...
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 12:06 #19
SpilID ligger i rediger.asp som en button med værdien sat til spilID som den henter fra basen. Derefter hentes værdi ind i opdater med request.form(\"SpilID\")
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 12:08 #20
ja, men kanppen hedder ikke \"SpilID\" - den hedder \"edit\"
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 12:09 #21
Heller ikke.

Da jeg satte
response.write(strSQL)
response.end

ind foran

Execute

fik jeg denne linie:

Update Spil set [Titel]=\'ActualSoccer\', [Pris]=99, [Producent]=\'\', [Link]=\'\' WHERE ID = \'13\'

Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 12:14 #22
oker Pris et tal i databsen ?
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 12:16 #23
Det er rigtigt at knappen hedder Edit, men i anden halvdel af rediger.asp flyttes den over i SpilID via et Inputfelt
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 12:17 #24
Pris er et tal af typen Valuta i db\'en
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 12:18 #25
prøv at ændre det til tekst i databsen og prøv så at sætte \' rund om i asp\'en... jeg tror det er der dit problem ligger
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 12:24 #26
Det er desværre ikke altid nok at tro...
Det virkede ikke.
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 12:25 #27
ok, jeg giver op...
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 12:29 #28
Det gør jeg også. Sletter skidtet og begynder forfra.

Tusind tak for indsatsen.
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 12:36 #29
du behøver da ikke at give point, du fik jo ikke løst dit problem rigtigt ?
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 12:38 #30
Næh, men jeg er en flink mand der også belønner arbejdsindsatsen.
Avatar billede ncp Nybegynder
30. december 2001 - 12:42 #31
ok, mange tak!!! - og godt nytår ;)