Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 17:52 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

ftp server med adsl,,, speedstream 2601router fra tdc.... Hvordan?

dav....

Jeg har adsl fra teledanmark med speedstream 2601 router... og har bulletproof server 2.15... det kør på win98 2udgave
Hvordan laver jeg så en ftp server?
Jeg har været inde på http://192.168.1.1 og har sat den til at være ÅBEN konfiguration... har været ind under Avanceret konfiguration og sat ftp til under Prædefinerede NAPT Servere med lan ip adresse...
Host Mapping/NAT er sat til, også med lan ip adresse....

har installert bulletproof server...
har bullet proof til at bruge port 21....

Hvad mangler jeg?
Avatar billede cd_ Nybegynder
29. december 2001 - 17:53 #1
http://192.168.1.1/vpc.cgi

kig der, slå nat til og skriv serverens lokale ip
Avatar billede cd_ Nybegynder
29. december 2001 - 17:54 #2
prøv at resette routeren og start igen... hvis det ikke virker så kontakt tdc
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 17:56 #3
har sat nat til... begge steder:)
okay prøver at reset den....

Avatar billede kick Nybegynder
29. december 2001 - 18:02 #4
Lytter lige med her
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 18:08 #5
man kan logge på serveren med port mode sådan som før.... men stadig ikke med pasv mode... og jeg har lige reset routeren og sat den til igen....

nogen ideer?
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 18:14 #6
Du skal finde ud af din IP adr.Det kan du gøre ved at gå ind under, start-kør-winipcfg Der vil din ipadresse stå. Det er din LAN ip adr.Den hedder nok noget i stil som 192.168.1.6, så skal du ind i Opsætningen igen på http://192.168.1.1 og der går du ind under, Avancerede konfiguration og vælger, Host Mapping/NAT, og slå den til .
der skriver du så din LAN Ip adr. ind

Under Avanceret NAPT Server Konfiguration
skriver du igen din LAn IP adresse ind og åbner dine ftp porte ved at skrive 21 i begge og markere i protokol TCP. (vedr. navn kan du bare døbe det et eller andet.

videre til, Prædefinerede NAPT Servere, der mener jeg også du skriver din LAN IP adresse ind ud for ftp og kan her teste om der er hul igennem

Du skal nu bruge din WAN IP adresse for at teste om den fungere den finder du her; http://www.myip.dk/ Check at det er den samme på din ADSL opsætning inde på http://192.168.1.1

Du selv checke din egen ftp server.åben bulletproof,opret en bruger med ID og Password og hvilken mappe på din computer du vil have der skal logges ind på
Du skal bare huske at serveren skal være åbn.Så åbner du også dit Ftp program (WS_FTP Pro er at anbefalde som du finder her,  http://www.ftpplanet.com/download.htm ) og se om du ikke kan logge ind.
Så logger du ind med de koder du har valgt, og husker det er din WAN ip du skal bruge som hostname.

lige en sidste ting jeg vil anbefalde dig at bruge en firewall på din computer nu du har slået Host Mapping/NAT til, (tror vist også de anbefalder det på siden).
Du finder et par stykker på www.download.com

go\' fornøjelse..

Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 18:19 #7
Hej bentn..
når jeg går ind under avancert NAPT server konfigutation og skriver alt det du sagde... så siger: Ekstern port kan ikke være det samme som den virtuelle server ftp_wn .

Jeg har skrevet 21 i dem begge som du sagde....

Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 18:19 #8
glemte vist lige en bemærkning..når du skal logge ind ved brug af et ftp program skal...

Hostname skal så være din WAN IP adresse.
BrugerId og Password skal være det samme som det du valgte ved oprettelse af bruger i bulletproof..

Kaffe..

Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 18:22 #9
Hej Torben, det har jeg hørt før og jeg ved desværre ikke hvorfor,sorry, men prøv at gå videre og se du ikke kan få hul igennem alligevel.

fik du reset din router?..
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 18:24 #10
bentn... jeg kan godt logge på server med PORT mode.. og hente og sende ting... men den timer ud når jeg prøver PASV.....

ja den fik jeg reset:)
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 18:28 #11
jeg har sat port til være 25 begge steder i avancert NAPT server konfigutation.... det kan godt... der kan jeg også få hul igennem... men stadige ikke i PASV mode........
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 18:32 #12
sorry jeg var lige i gang med at lave kaffe..
prøv at slå passiv mode fra i dit ftp program.
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 18:33 #13
Ftp bruger port 21
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 18:35 #14
passive mode fra I ftp server eller ftp clint?

Kan man ikke bruge en anden port end 21 til ftp?
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 18:42 #15
hvad er forskellen mellem PORT og PASV mode?

Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 18:44 #16
Clint..

21 er standart ved ftp, men har du prøvet at oprette bruger i bulletproof og prøvet at logge ind?
Jeg hjalp forleden en i dette forum med opsætning af ftp server som også havde samme problem vedr. port 21 og på en eller anden måde fik han det til at virke, men han fortalte mig aldrig hvo\'n og det jo surt når man gerne vil hjælpe andre..

men prøv at oprette bruger ect...

Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 18:46 #17
ja jeg har en bruger oprettet og kan logge ind på PORT mode....

Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 18:58 #18
sorry der var nogle ved døren...øh,hvilket ftp program bruger du?
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 19:00 #19
helt iorden:)

jeg bruger bullet proof både som server og som clint

Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 19:07 #20
Nu bruger jeg ikke selv bullet proof, men serv U, og så tester/loggerin\' jeg ind på serveren med ftp programmet, \"WS_FTP Pro\" og slår passive mode fra og vupti kommer jeg igennem til min server.
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 19:09 #21
bullet proof, var det den der hed g6?
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 19:10 #22
har prøvet serv-u det kunne slet ikke....

jamen er det bedst at bruge PASV mode eller hvad er forskellen på de to...port og pasv.......?
;)

Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 19:11 #23
ja det bliver også kaldt g6
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 19:18 #24
første gang jeg sad med serv-u opgav jeg den også, men nu er den helt okay, og virker fint.
\"port vs pasv\"
her er jeg lidt ude på tynd is..for jeg ved ikke helt præcist mht.pasv, men port er ligesom den \"linje\" hvor dine data\'er sendes frem og tilbage, ligesom mail har en bestemt port de bruger..ect  - tør ikke rode mig ud i mere

Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 19:19 #25
okay men takker da for hjælpen..:)

Godt Nytår!!!
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 19:21 #26
hvor langt kom du..?
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 19:24 #27
til at kunne logge på med port mode.........
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 19:28 #28
øjeblik skal lige checke noget...
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 19:32 #29
var lige og checke min serv-u..
er det ikke fordi du et sted har valgt at bullet proof skal bruge port mode i din opsætning..?

nå, jeg har kastet mit sidste guldkorn i ringen,tak for point havde slet ikke set du havde givet dem.
godt nytår yourself
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 19:34 #30
Jeg har ikke fundet noget sted hvor man kan vælg det....
det eneste jeg fandt var passive mode ip der kan man så skrive et ip nr... ved bare ikke om det er lan ip eller wan ip.....
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 19:40 #31
sidder lige og roder med nogle links, jeg kan lige smide dem op,ved ikke om det vil hjælpe, men det skader nok ikke..

http://www.eksperten.dk/spm/83795
http://www.eksperten.dk/spm/92014

pøj pøj...
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 19:44 #32
aftensmad..
Avatar billede torben Nybegynder
29. december 2001 - 19:47 #33
takker:)