29. december 2001 - 17:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cookie og variabel probz......

Hey!

Jeg er igang med at lave en aftemning som man skal kunne styre ved hjælp af en admin side og en DB, så jeg ikke behøver gå ind i selve siden for at ændre afstemningen....
Problemet er at, jeg ved hjælp af en cookie, tjecker om en bruger har stemt...
Cookien kalder jeg for $Cookie, og så er det problemet kommer! Da jeg skal have en DB til at hente det som der står i variablen $Cookie, så vil $Cookie jo være der alligevel...Det er lidt \"sløret\" forklaret, men her kommer lige et ex:

<?
$Cookie = \"\\$\".$DB; //$DB er fx ugenummer....

if(!$Cookie){ Nu er det så meningen at scriptet skal tjecke at der ikke eksisterer en cookie, men det kan den ikke, da $Cookie lige er blevet sat af $DB.. } else { .... }
?>

Det er noget sløret forklare, men jeg forklarer gerne bedre på UIN#69194919

/Michael Pedersen Aka T-Cru
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
29. december 2001 - 17:38 #1
Hvad for noget..?
Jeg forestår ikke hvad du mener..?
29. december 2001 - 17:40 #2
som sagt er det svært at forklare.....
Har du ikke ICQ...???
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
29. december 2001 - 17:43 #3
Nej bruger ikke \"icq\": Men \"MSN Messenger\"..
29. december 2001 - 17:45 #4
OK....Add miglige så... michael.p@email.dk
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
29. december 2001 - 17:49 #5
Du er ikke online...:
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
29. december 2001 - 17:49 #6
Nu er du..!
03. januar 2002 - 17:32 #7