Avatar billede excession Nybegynder
29. december 2001 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

UPDATE - for få parametre

Hey

Jeg får følgende fejlmeddelelse:

Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 1.
/test/redprofil.asp, line 62

Brugeren skal redigére sin profil og jeg prøver at update sådan her:

strSQL = \"UPDATE bruger SET brugerid = \'\" & session(\"brugerses\") & \"\', password = \'\" & password1 & \"\', fornavn = \'\" & fornavn & \"\', efternavn = \'\" & efternavn & \"\', email = \'\" & email & \"\', url = \'\" & url & \"\', info = \'\" & info & \"\', uddsted = \'\" & uddsted & \"\', icq = \" & icq & \", signatur = \'\" & signatur & \"\', opretdato = \'\" & opretdato & \"\', ipadresse = \'\" & ipadresse & \"\', brugerlevel = \" & brugerlevel & \", humorikon = \'\" & humorikon & \"\' WHERE brugerid = \" & session(\"brugerses\") & \";\"

Men jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt..

Nogen der kan hjælpe?

-- xs
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. december 2001 - 17:55 #1
Prøv først at udskrive alle dine variabler og Session\'s og se om der rent faktisk ligger et indhold som kan hentes...

f.eks.
Response.Write \"Brugers Session = \" & session(\"brugerses\") & \"<BR>\"
Response.Write \"Password = \" & password1 & \"<BR>\"
Response.Write \"Fornavn = \" & fornavn & \"<BR>\"

osv...

Det tyder på at der \"mangler\" en værdi et sted.

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede bestasp Nybegynder
29. december 2001 - 21:28 #2
er du sikker på at alle findes i tabelen ?
Avatar billede excession Nybegynder
30. december 2001 - 03:35 #3
så vidt jeg kan se er de allesammen i tabellen..
nogen andre bud?
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
30. december 2001 - 06:41 #4
Måske der til sidst i din sætning hvor du skriver

WHERE brugerid = \" & session(\"brugerses\") & \";\"

Da ville jeg skrive:
WHERE brugerid =\'\" & Session(\"brugerses\") & \"\'\"
Semicolon er ikke nødvendig...

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede excession Nybegynder
31. december 2001 - 03:38 #5
jep det var det der var galt... bare mærkelig fordi jeg gjort det på den måde med insert sætninger andre steder på sitet..

nå men du får lige nogle point

tak for hjælpen
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
31. december 2001 - 13:09 #6
Selv tak...
Og Godt Nytår
-Kristian Bjørn