Avatar billede thabunny Nybegynder
29. december 2001 - 16:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

select liste i collumns

hvordan kan man dele en select liste op i flere collumns?
Avatar billede thabunny Nybegynder
29. december 2001 - 16:19 #1
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. december 2001 - 02:54 #2
Kun med \'snyd\' :-))
fx ved at lave en select for hver kolonne, og så binde dem sammen med script så de opfører dig som een select.

det bliver lidt klumpet, fx kan jeg ikke finde på en måde at få dem alle 3 til at åbne sig samtidigt.

men det er nemt nok at sørge for der kun vælges een gang:

<script type=\'text/javascript\'> <!-- script i head sektionen

function useIt( selObj ) {
    var idx = selObj.selectedIndex;
    for (var i=1; i<=3; i++ )  // selectbokse hedder \'s1\' til \'s3\'
        selObj.form.elements[\'s\'+i].selectedIndex = -1;
    if ( idx > 0 ) {
        selObj.form.valg.value = selObj.name +\":\" +idx;
        selObj.selectedIndex = idx;
    } else {
        selObj.form.valg.value = \'ingenting valgt\';
    }
}; //end useIt( Select object )

// --> </script>

<!-- din form i dokumentet: -->
<form ...>
<input type=\'hidden\' name=\'valg\' value=\"\">
<table border=0><tr>

<td><select name=\'s1\' onchange=\"useIt(this)\"><option></option>
<option>aaa</option><option>bbb</option><option>ccc</option></select></td>

<td><select name=\'s2\' onchange=\"useIt(this)\"><option></option>
<option>ddd</option><option>eee</option><option>fff</option></select></td>

<td><select name=\'s3\' onchange=\"useIt(this)\"><option></option>
<option>ggg</option><option>hhh</option><option>iii</option></select></td>

</tr></table>

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. december 2001 - 08:47 #3
Det kan man vidst kalde et hack :))
Avatar billede thabunny Nybegynder
30. december 2001 - 13:34 #4
det er mig der har skrevet forkert i think :(

ikke en select liste jeg skal bruge list box! beklager meget!
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. december 2001 - 13:52 #5
Det er OK, men prøv så at forklare hvad en \'list box\' er :-))

evt ved at give et kodeeksempel på en der ikke er opdelt i kolonner.
Avatar billede thabunny Nybegynder
30. december 2001 - 14:03 #6
<select name=\"selectName\" size=\"4\" multiple>
  <option value=\"one\">First</option>
  <option value=\"two\">Second</option>
  <option value=\"three\">Third</option>
</select>

egentlig næsten det samme bare en multiple! og som du kan se på ddet ex jeg gav i toppen kan det lade sig gøre
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 17:59 #7
Jeg kan ikke finde nogen select eller listbox eller noget i den stil på dit link.
Avatar billede thabunny Nybegynder
30. december 2001 - 19:58 #8
jow! i det flash præsentation er der et med rød og blå tekst!!
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2001 - 13:10 #9
Vil du have det sådan, at når man vælger en option i en listbox, så skifter option-mulighederne i en anden listbox?
Avatar billede thabunny Nybegynder
31. december 2001 - 13:19 #10
nope! hehe forviring hva!

jeg vil have flere kolonner i en select liste som linket viser
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
31. december 2001 - 13:22 #11
Kan du ikke bare lave mellemrum, og så med stylesheet farve din tekst? det må da være enormt nemt at lave.

Du skal bare helt tiden enten kende længden på den lægste post, og eller have fast definerede afstande.

Godt nytår
Avatar billede thabunny Nybegynder
31. december 2001 - 14:57 #12
det må kunne lade sig gøre
Avatar billede thabunny Nybegynder
22. januar 2002 - 22:56 #13
fundet en der kan gøre det med tables...