Avatar billede hvp Nybegynder
29. december 2001 - 13:48 Der er 3 kommentarer

NT4.0 DNS server service og Win2K

Jeg har følgende problem :
Mit netværk har en DNS server på en NT4.0 server til brug for mine interne sites.

Alle pc\'ere i netværket har denne DNS server som 1. DNS server og nogle externe DNS servere som de sekundære servere.

Win98 og WinNT Workstation har ingen DNS-problemer med Win2000 Profesional kan af en eller anden grund ikke kommunikere med den interne DNS-server. Win2000 klienterne har ingen problemer med kommunikation med de sekundære DNS-servere. Win2000 klientene kan sagtens pinge den interne server.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
09. januar 2002 - 00:47 #1
Er din interne DNS en ROOT-server; dvs hedder dit domæne fx \"navn.dk\" eller har det flere led?
Hvad mener du med kommunikation, ping er da kommunikation! Kan du pinge den på navnet?
Avatar billede nielsvp Nybegynder
24. januar 2002 - 17:16 #2
Har du prøvet at lave en NSLOOKUP imod din NT 4 DNS ?
Avatar billede inq Nybegynder
26. maj 2003 - 21:44 #3
Når du siger du ikke kan bruge den, hvad mener du exact med det ? kommer der en fejl, eller sker der hvad?