Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
29. december 2001 - 13:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LIMIT BY

Jeg er i gang med at lære ASP efter at have programmeret PHP i en rum tid. Jeg har lært, at det ikke er muligt at benytte LIMIT BY i SQL queries i ASP til hverken MS Access (som jeg bruger til at lære ASP) eller MS SQL. Jeg har læst, at man i stedet kan benytte sig af stored procedures eller stored queries, men jeg synes, at stored procedures virker utrolig ufleksibelt. Findes der virkelig ikke andre og mere fleksible metoder til at begrænse udtrækket fra en database i ASP?
Avatar billede super_g Nybegynder
29. december 2001 - 13:30 #1
SELECT TOP 5 * FROM Tabel

Se også http://www.a0.dk/support/database/mysql/konverter/
Avatar billede apocryphal Nybegynder
29. december 2001 - 13:32 #2
Hvad vil du begrænse?

Stored Procedures er mest forbeholdt for MS SQL server. Access er ca. lige så kompetent som MySQL, bortset fra, at MySQL kan have mange brugere på ad gangen... Access giver op, efter 11 eller sådan noget.

Vil du hente de første 100 rows?
Så skriver du:

select top 100 from [table] where [criteria] order by [colum name]

Hvad er det helt eksakt du vil udføre?

Hvad gør LIMIT BY?

--
Jonas
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
29. december 2001 - 13:56 #3
LIMIT BY giver mulighed for at bestemme startpositionen og antallet af records, man vil hente ud. Det skrives således : SELECT * FROM Tbl LIMIT BY 10,10 - hvis man skal starte fra 10. position og hente 10 records

Derfor kan TOP vel heller ikke bruges?
Avatar billede apocryphal Nybegynder
29. december 2001 - 14:00 #4
Det kan den godt..

Men det er ikke i SQL sætningen det forgår i såfald.

Du skal oprettet et Recordset, og lave nogle \"pages\" i det...

Se dit Appekdiks i din ASP bog, for mere information om recordset.

--
Jonas
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
29. december 2001 - 15:52 #5
hhhmm...har læst lidt på det. Det kan godt lade sig gøre at benytte paging via recordset, men ADO læser alligevel resultatet af hele forespørgslen ind i hukommelsen, og dermed får man ikke den performanceforbedring, som jeg havde håbet på. Så kan jeg jo ligeså godt lave det via mit script anyway...
Ser ud til at den bedste løsning er stored procedures...minus til asp for denne mangel...
Avatar billede peng Nybegynder
31. december 2001 - 06:26 #6
hej Peter

jeg vil anbetale dig til at læse
http://www.aspfaqs.com/webtech/062899-1.shtml

hvis ikke det hjælper på det kan du altid ringe ;-)
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
31. december 2001 - 12:31 #7
Tak for det peng...jeg skal nok ringe og irritere dig, når jeg sidder fast igen :-)