Avatar billede kari Nybegynder
28. december 2001 - 21:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ASUS A7V Bundkort

Jeg har opdateret min BIOS fra a7v1007.awd til a7v1009.awd (den nyeste), hvorefter computeren ikke vil starte op længere. Jeg har taget bios\'en ud, og sat den i en bundkort magen til, hvor den virker problemfrit. Såå, der er ikke fejl i BIOS\'en. Er der nogen der har oplevet det samme, og evt. kan fortælle mig hvordan jeg løser dette problem (uden at skifte bundkortet) ???
Avatar billede zhark Nybegynder
28. december 2001 - 21:48 #1
Tog du ikke en kopi af den \"gamle\" bios, man frygter jo mobo er gået, hvis ellers det kørte OK med 1007?
Avatar billede kari Nybegynder
28. december 2001 - 21:52 #2
Jo, det gjorde jeg. Jeg har også flashet Samme bios i en anden maskine (A7V) tilbage til den gamle BIOS igen, men resultatet er det samme (Sort Skærm). Jeg frygter også at Bundkortet er brændt af, men jeg har aldrig oplevet noget lignende. En flash upgradering burde ikke brænde bundkortet af???
Avatar billede zhark Nybegynder
28. december 2001 - 21:56 #3
Det er vi helt enige i (under normale omstændigheder) - og det virker til du har tjek på den slags, så hvis alt gik \"korrekt\" så virker er det mærkeligt.
Avatar billede francke Nybegynder
28. december 2001 - 21:57 #4
Du har selvføgelig prøvet at resette bios??
Avatar billede francke Nybegynder
28. december 2001 - 21:58 #5
Hvordan skulle en opdatering brænde en bios af??
Avatar billede kari Nybegynder
28. december 2001 - 22:00 #6
Hvad mener du med at resette BIOS\'en? Hvis du spørger om jeg har taget strøm/batteri ud samt gendanne fabriksindstillingen på BIOS\'en fra den anden computer, så er svaret JA!
Avatar billede francke Nybegynder
28. december 2001 - 22:03 #7
Lyder squ mærkeligt! Jeg kører med 1007 nu! Nu tør jeg dårlig nok opdatere til 1009! :)
Avatar billede zhark Nybegynder
28. december 2001 - 22:05 #8
Det sker jo (desværre) at bios brændes af, men at mobo tage skade har jeg ikke hørt, håber der kommer andre ind.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 22:06 #9
jeg havde ingen problemer da jeg opdaterede min a7v til 1009. Jeg valgte at gøre det med windows programet
Avatar billede francke Nybegynder
28. december 2001 - 22:56 #10
space> Gider du at give mig linket? Kan squ ikke finde det mere da jeg skulle opdatere tidligere!! :)
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2001 - 00:21 #11
Jeg kører også fint med 1009 via update-funktionen i windows.
Avatar billede francke Nybegynder
29. december 2001 - 05:34 #12
ufc> Har DU et link til win-opdate? Altså til 1009?
Avatar billede kari Nybegynder
29. december 2001 - 15:13 #13
Er der ikke nogen kloge eksperter her i landet, som kan hjælpe mig.
Avatar billede zhark Nybegynder
29. december 2001 - 16:02 #14
Du har jo \"rodet\" en del med det bundkort, har du tjekket ALT - alle cabler/ram/kort osv. sidder korrekt og har god forbindelse, lige hvad jeg kan komme i tanke om.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 14:18 #15
francke -> Nej, men programmet ligger på cd\'rommen til bundkortet og hedder ASUS-update.
Avatar billede kari Nybegynder
02. januar 2002 - 09:08 #16
jeg fik desværre ingen hjælp her