Avatar billede jenzian Nybegynder
14. april 2000 - 09:50 Der er 13 kommentarer

Shell extension i Windows 98

Er der nogen her der ved hvordan man laver en shell extension i Windows 98 fra Delphi?

Denne shell extension skal virke ligesom
ftp-programmet "WS FTP", der laver en mappe i "Denne Computer" med denne shell extension kan man kopiere filer direkte fra windows til ftp-serveren.

Jeg skal bruge dette til et internet
server administrations program hvor
brugeren kan henter filerne direkte
uden at skulle downloade dem selv.
Avatar billede sjensen Nybegynder
14. april 2000 - 14:46 #1
Prøv at linke til http://www.undu.com og vælg Atricles: Tips and Tricks.

Der er en aktikel med kodeeksempler under punktet:

Property Sheet Explorer Shell Extensions fra d. 17/1-2000

Jeg tror den giver dig de fleste af de svar du søger. Den er desværre for omfattende til at vise på her så du må nøjet med linket.
Avatar billede sjensen Nybegynder
14. april 2000 - 14:47 #2
Det endelige link er:

http://www,undu.com/articles/000117b.html
Avatar billede sjensen Nybegynder
14. april 2000 - 14:47 #3
Avatar billede lrj Nybegynder
14. april 2000 - 16:25 #4
FED artikel :)
Avatar billede jenzian Nybegynder
15. april 2000 - 16:48 #5
Det var ikke det jeg mente!

Eksempel :
  Man kan se det på f.eks. "Netværk via modem" i "Denne computer"
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. april 2000 - 08:53 #6
jenzian,

du kommer nok lige til at forklare nærmere. Jeg tror ikke jeg helt har forstået hvad du er ude efter ?

Avatar billede lrj Nybegynder
17. april 2000 - 13:30 #7
sjensen> Med WS FTP kan man lave et logisk link i et bibliotek - så alle filer som gemmes i det uploades til en FTP. Og når du vil se hvad der er i biblioteket, hentes det fra serveren. Så det er altså en slags magiske biblioteker som man selv kan styre hent fra/gem til system-kaldende.

Har jeg ret, jenzian?
Avatar billede jenzian Nybegynder
17. april 2000 - 22:05 #8
Ja det var det jeg mente, tak for det!
Avatar billede lrj Nybegynder
18. april 2000 - 13:40 #9
Oooh, det kunne jeg også godt bruge :)
Avatar billede TRoXa Novice
01. maj 2000 - 14:26 #10
Teoretisk set er det ikke så svært... Dette er ikke direkte et programmerings spørgsmål idet, at det hele der skal laves i registreringsdatabasen...

Men for at lave sådan en skal man virkelig have kendskab til alle de skumle nøgler osv. som er derinde, så hvis du ikke har nogen erfaring med at bruge registreringsdatabasen, så lad hellere være... det kan næsten kun gå galt så :)

TRoXa

P.S. Jeg vil prøve at se lidt på det, men jeg lover ikke noget... skriv evt din email, og så sender jeg dig et svar, når jeg ved noget
Avatar billede lrj Nybegynder
01. maj 2000 - 14:50 #11
Jeg kunne godt være interesseret i hvad du finder ud af troxa :)

gunst@mailandnews.com
Avatar billede jenzian Nybegynder
02. maj 2000 - 11:56 #12
Her er min email adresse :
  Jenzian@yahoo.dk

Jeg ville blive glad hvis nogen
kunne hjælpe mig!
Avatar billede sjensen Nybegynder
02. maj 2000 - 12:53 #13
Tropxa>kan du ikke bare vise hvad du finder her på eksp. ? behøver du at sende det direkte til de intresserede ?