Avatar billede fangel Nybegynder
28. december 2001 - 20:14 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsscipt med MySQL, how to read from db ?

hi, jeg sidder og laver et nyhedsscipt, og har er koden til den side der skulle kunne læse fra MySQL databasen, end til videre ser det sådan ud, men jeg får en PARSE ERROR i linje 7, hvor er den

----------Scipt-----
<?php require(\"header.php3\"); ?>
<?php
if($paswd == \"oeew18\"){
    echo \"News added\";
    $db = mysql_connect(\"localhost\", \"pyrogames\", \"oeew18\");
    mysql_select_db(\"pyrogames\", $db);
    $news_date = time();

    mysql_query(\"INSERT INTO news_team (date, headline, text) VALUES (\'$news_date\', \'$news_headline\', \'$news_text\')\");
    echo \"<br><br><a href=\'News.Team.Read.php3\'>read news</a>\";
    }
else {
    ?>
    You want to add a litlle news to the News section for the PyroGames team ? if yes, fill in the forms belov and press \"Submit News.\"
    <FORM METHOD=POST ACTION=<?php $PHP_SELF ?>>
    Password: <INPUT TYPE PASSWORD NAME=paswd> <br><br>
    Headline: <INPUT TYPE=TEXT NAME=news_headline> <br><br>
    Text: <TEXTAREA NAME=news_text ROWS=5 COLS=50>Type New Here !!!</TEXTAREA>  <br><br>
    <INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=Submit News>
    </FORM>
    <?php
    }
    ?>

<?php require(\"footer.php3\"); ?>
--------------/script-----------

Er der nogle der kan hjælp

Dea_PG
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. december 2001 - 20:18 #1
måske skulle du ændre det password nu når du har skrevet det hr :p
Avatar billede fangel Nybegynder
28. december 2001 - 20:22 #2
=> Dex_Dexter: kan du måske sige hvilken server jeg har det liggende på, og hvad siden hedder, hva\' ?

Dea_PG

Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. december 2001 - 20:29 #3
var ikke et angreb, men en hjælp til dig, og det med siden, det kunne man jo vel finde ud af....
men fuck det så.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
28. december 2001 - 20:48 #4
Jeg får linje 7 til at være den med \"$news_date = time();\", og jeg kan ikke lige se nogen grund til, at den skulle give anledning til en syntax fejl.
Er du sikker på, at fejlen ikke ligger i en af de includede filer? (Der står filnavn i fejlmeddelelsen)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
28. december 2001 - 20:50 #5
Jeg får linje 7 til at være den med \"$news_date = time();\", og jeg kan ikke lige se nogen grund til, at den skulle give anledning til en syntax fejl.
Er du sikker på, at fejlen ikke ligger i en af de includede filer? (Der står filnavn i fejlmeddelelsen)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
28. december 2001 - 20:52 #6
Argh, jeg tjekkede om den var kommet frem, inden jeg sendte igen!
Argh, argh, hvorfor kan det overhovedet lade sig gøre, at sende to nøjagtigt ens indlæg i træk?
Hm...
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
28. december 2001 - 21:58 #7
Jeg har ikke lige en løsning, men vil forslå at du ændrer din publiceret password hurtigst muligt.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. december 2001 - 22:29 #8
kangaroo, har sagt det, men han lytter nok ikke.....
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
28. december 2001 - 22:49 #9
Næh. Måske jeg skulle skifte det for ham.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. december 2001 - 22:50 #10
dea...>> men jeg kan da sige dig at det er
http://pyrogames.webpunkt.dk/
siden ligger på......
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. december 2001 - 22:58 #11
kaldes det egentligt hackihng hvis ejeren af siden selv udleverer passwordet i et public forum?
Avatar billede fangel Nybegynder
28. december 2001 - 23:02 #12
Tja, sikkert ik´, men jeg skal da nok ændre det, =>Dex...=> hvor var det lige du fandt ud af hvor siden lå ?
men nu i har fundet ud af hvor siden ligger, så se hvad siden siger
http://pyrogames.webpunkt.dk/News.Team.Add.php3

Dea_PG
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. december 2001 - 23:02 #13
se nu bare at få skiftet det password, det er sq da for dit eget bedste.....
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. december 2001 - 23:12 #14
prøv engang at søg på google efter pyrogames.....
og pyrogames fik jeg fra

$db = mysql_connect(\"localhost\", \"pyrogames\", \"oeew18\");
    mysql_select_db(\"pyrogames\", $db);

som også er username, og passwordet står jo der osgå :)
så nemt er det.
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
28. december 2001 - 23:16 #15
Jeg kiggede bare i tidligere posts fra dea :-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. december 2001 - 23:21 #16
for besværligt*gg*
google og så første hit!
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
28. december 2001 - 23:25 #17
Heh, heh.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. december 2001 - 09:37 #18
sjovt, så melder Wbpunkt mig selv til, for jeg har ikke maldt mig til nogle søgemanskine, heller ikke Google

Men er der nogle der kan finde fejlen ? det var jo det der var spørgsmålet ?

Dea_PG

PS, jeg ændre Paswd nu !!!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
29. december 2001 - 10:02 #19
En søgemaskine der kun indeholder sider, som er tilføjet manuelt, kommer aldrig op på noget i nærheden af Googles 2.000.000.000 sider. :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
29. december 2001 - 11:02 #20
fx. google har nogle server til at kigge efter sider på \"bruteforce\" metoden.
dvs. fx
aaa.dk
aab.dk
aac.dk
osv osv.

og så laver den en slags stikordsliste over siden som den så bruger til at søge i.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. december 2001 - 11:27 #21
ER DER NOGLE DER KAN SVARE PÅ MIT SPØRGSMÅL ?

HVAD ER FEJLEN I DENNE KODE

<?php require(\"header.php3\"); ?>

<?php
$db = mysql_connect(\"localhost\", \"pyrogames\", \"******\");
    mysql_select_db(\"pyrogames\", $db);
$query = mysql_query(\"SELECT date, headline, text FROM news_team ORDER BY date DESC LIMIT 0, 5\");
whíle($data = mysql_fetch_array($query)){
    echo \"<b>$data[1]</b> -\";
    echo date(\"j/n - Y\",$data[0]);
    echo \"<br>$data[2]<br><br>\";
}
?>

<?php require(\"footer.php3\"; ?>

Dea_PG
Avatar billede myplacedk Nybegynder
29. december 2001 - 12:24 #22
Jeg har forsøgt at hjælpe. Min besked kom enda frem to gange. Hvad med at svare på det, i stedet for at råbe op?

I øvrigt har du ændret på din kode nu. Hvad er den nye fejlmeddelelse?
Og hvis der er et linjenummer, så husk at fortælle hvad du har på den linje.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. december 2001 - 13:13 #23
=> Alle, men især MyPlaceDk=> undskyld, jeg skrev en forkert kode  !!! sorry,
det var den kode der står lige over din (myplacedk)nyeste der er den rigtige, men jeg har selv fundet fejlen, og siden at  jeg skrev den forkerte kode, syntes jeg at du (myplacedk) skal have pointene, da der ingen fejl var i den kode jeg skrev i spørgsmålet !!!, så, øhh, laver du ikke lige et svar myplacedk, så du kan få nogle point slev om jeg ikke fik det svar jeg ledte efter, men det var jeg jo selv ude om !!!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
29. december 2001 - 13:19 #24
Jeg synes du skal tage dine points tilbage. :)
Avatar billede fangel Nybegynder
29. december 2001 - 13:23 #25
OK, hvis du syntes